مسئول تربیت و آموزش بسیج اصناف شاهرود گفت: بصیرت‏بخشی مهم‎ترین موضوع در قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدحسین موسویان عصر امروز در گردهمایی هیئت منتظران موعود پایگاه قائم آل محمد(عج) بسیج اصناف الهادی که با حضور بیش از 100 نفر از اعضا حلقه‏های صالحین در مسجد قلعه نو بازار شاهرود برگزار شد، با گرامیداشت ایم سوگواری سالار شهیدان با اشاره به درس‏های قیام عاشورا گفت: امام حسین(ع) برای احیا امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد و هدف قیام خود را احیا این دو مهم دین بیان کرد.

وی افزود: بسیار جای تأسف دارد که امامان معصوم باشند و دین خدا گم شده باشد و برای احیای آن امام حسین(ع) قیام کند تا سنت پیامبر اسلام را دوباره احیا کند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج اصناف شاهرود تصریح کرد: دشمنان و مخالفان دین خدا در لباس دوست تیشه به ریشه اسلام زدند و مردم بی‏بصیرت نیز سکوت کردند و تابع حکومت ظلم و جور بنی امیه شدند.

وی خاطرنشان کرد: با سرکار آمدن یزید که بدنامی او تمام بلاد مسلمین را گرفته بود امام حسین(ع) سکوت را جایز ندانسته و برای حفظ دین خدا قیام کردند تا بتوانند با جانفشانی خود مسیر دین را حفظ کنند.

موسویان با بیان اینکه بصیرت مهمترین موضوع در دینداری است، افزود: اگر بصیرت نباشد انسان گمراه خواهد شد و این در قیام سالارشهیدان کاملاً مشهود است که اصحاب و یاران پیامبر و مولا علی(ع) که بصیرت نداشتند امام زمان خود را تنها گذاشتند و به بیراهه رفتند.

وی بیان کرد: بصیرت مهمترین موضوع در قیام اباعبدالله است که باید همگان از آن درس بگیریم که اگر نگیریم به سرنوشت مردم کوفه و خواص آنها گرفتار خواهیم شد و خسرالدنیا و الاخره خواهیم شد.

موسویان تأکید کرد: تبعیت از ولایت و معرفت داشتن بحث دیگری است که سبب می‏شود انسان هدایت شود و یا در کج راهه گرفتار آید.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج اصناف شاهرود افزود: معرفت به امام زمان خود و تبعیت از ایشان سبب می‏شود در راه درست قدم برداشته و مسیر را درست حرکت کنیم و آنها که مسیر را شناختند در کربلا و روز عاشورا در رکاب امام به شهید و سعادتمند شدند.

وی تأکید کرد: با توجه به این بیانات معرفت و بصیرت در شناخت مولا و حرکت در مسیر ولایت می‏تواند انسان را رستگار کند، هرچند که مرتکب گناهانی نیز شده باشد و بی‏معرفتی و بی بصیرتی انسان عابد و زاهد را به مذلت و بدبختی رهنمون خواهد کرد.






برچسب ها : بسیج اصناف الهادی  ,