خبرگزاری فارس: داعش به دنبال بحران آفرینی در کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، ابوتراب کاتبی در گردهمایی فرهنگیان شاهرود و بسطام که در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر انقلاب در بحث اقتصاد بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و بیان می‏کنند که «اقتصاد مقاومتی معنایش این است که ما یک اقتصادی داشته باشیم که هم روند رو به رشد اقتصادی در کشور محفوظ بماند؛ هم آسیب‌‌پذیری‌اش کاهش پیدا کند؛ یعنی وضع اقتصادی کشور و نظام اقتصادی جوری باشد که در مقابل ترفندهای دشمنان که همیشگی و به شکل‌های مختلف خواهد بود، کمتر آسیب ببیند و اختلال پیدا کند».

وی افزود: این سخن رهبری تأکید بر توجه به داخل کشور و برآورد نیازها با توجه به داشته‏های داخلی و فرهنگ‏سازی در این زمینه است تا دشمن نتواند فشارهای بیشتری به نظام اسلامی‌وارد کند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) خاطر نشان کرد: رهبری تأکید بر مدیریت جهادی دارند و تأکید می‏کنند که «روحیه‌ جهادی لازم است؛ ملت ما از اول انقلاب تا امروز در هر جایی که با روحیه‌ جهادی وارد میدان شده، پیش رفته و اگر ما در بخش‌های گوناگون، روحیه‌ جهادی داشته باشیم؛ یعنی کار را برای خدا، با جدیت و به صورت خستگی‌ناپذیر انجام دهیم نه فقط به عنوان اسقاط تکلیف بلاشک این حرکت پیش خواهد رفت».

کاتبی با اشاره به مؤلفه‏های اقتصاد گفت: نیروی کار، منابع مادی و سرمایه در کنار عرضه و توزیع کالا و خدمات آن از مهم‏ترین مؤلفه‏های اقتصاد جامعه به شمار می‏آید.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با توجه به مؤلفه‏ها زمانی شکل می‏گیرد که از همه منابع مادی و انسانی به درستی بهره گرفته شود و مدیریت دقیق و عالمانه مالی برقرار و فضای کسب و کار مناسب شود.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) فرهنگ را نیز در کنار اقتصاد مهم برشمرد و اظهار کرد: فرهنگ نیز مانند اقتصاد سبب پرورش و پیشرفت یک کشور است و باید به فرهنگ جامعه مانند اقتصاد آن توجه کنیم.

وی بیان کرد: فرهنگ ما برگرفته از اسلام ناب است و باید سبک زندگی اسلامی‌ خود را به عنوان یک امر مهم مورد توجه قرار دهیم و بدانیم که فرهنگ و اقتصاد دو بال تعالی یک جامعه است.

کاتبی با تأکید بر نگاه ژرف رهبری به معادلات داخلی و جهانی گفت: امروز دشمن ما هم در بحث اقتصاد و هم در بحث فرهنگ به طور جدی وارد شده است و تلاش دارد تا ما را در این دو بخش حیاتی یک جامعه مسخ کند.

وی افزود: توجه رهبر انقلاب بر فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی است و این یعنی اگر می‏خواهیم در اقتصاد و فرهنگ موفق شویم، باید مردم ما هم در صحنه حاضر شوند و مدیریت ما هم مدیریت جهادی باشد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به مؤلفه‏های مدیریت جهادی گفت: علم و آگاهی، خلوص و خداخواهی، تدبیر و چاره‌جویی، سادگی و بی‌آلایشی، مردمی ‌و فراگیر بودن و عبادت و عبودیت از مؤلفه‏های شاخص مدیریت جهادی است.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت جهادی می‏تواند با مؤلفه‏های متعالی خود در جهت اقتصاد و فرهنگ کشور نقش اساسی داشته باشد و سبب شود تا کشور از مشکلات پیش رو عبور کند.

کاتبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گروه منحرف و تکفیری داعش گفت: این گروه دست‌پرورده دشمنان اسلام ناب که همان وهابیت هستند، بوده و با پشتیبانی استکبار جهانی برای ضربه زدن به اسلام به میدان آمده است.

وی افزود: آنها تلاش می‏کنند منطقه را دچار ناآرامی کرده و از این ناآرامی ‌به نفع مطامع خود استفاده کنند و کشورهای اسلامی ‌را با چالش رو به رو و بحران‏آفرینی کنند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: تکفیری‏ها که دست‌پرورده استعمار و استکبار هستند و از انسانیت و اسلامیت بویی نبرده‏اند، فقط از اسلام حرف ‌می‏زنند.

کاتبی تصریح کرد: باید هوشیار بود و با این توطئه‏ها برخورد قاطع و دست این گروه‏های توطئه‌گر را کوتاه کرد و این نیاز به اتحاد همه امت‏های اسلامی‌ برابر این فتنه قومی و ‌مذهبی دارد.

 

 






برچسب ها : بسیج فرهنگیان  ,