خبرگزاری فارس: برخی الگوهای رفتاری، رفتار مناسبی ندارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، نوروز کاویانی در جمع شماری از فرهنگیان شاهرود و بسطام که در اردوگاه شهید رجایی آبشار شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به سبک زندگی اسلامی ‌از منظر رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانی می‏فرمایند که «‌یکى از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامى عبارت است از سبک زندگى کردن، رفتار اجتماعى، شیوه زیستن این یک بُعد مهم است؛ ما اگر از منظر معنویت نگاه کنیم، که هدف انسان رستگارى و فلاح و نجاح است، باید به سبک زندگى اهمیت دهیم».

وی افزود: با توجه به سخن رهبری باید دانست که سبک زندگی مردم هر جامعه نشانگر فرهنگ، باورها، ارزش‌ها، اخلاقیات و الگوهای رفتاری مردم آن جامعه است.

کاویانی خاطر نشان کرد: اگر مردم ما که در محاصره اقتصادی و هجوم دشمنان مختلف قرار دارند، با تبیین سبک زندگی اسلامی و ‌‌ایرانی بر اساس اقتصاد مقاومتی حرکت کنند، الگویی رفتاری برای تمام مردم منطقه و جهان می‌شود.

وی تصریح کرد: سبک زندگی ما در صدور انقلاب اسلامی‌ و نشان دادن جایگاه ارزشمند آن به جهان نقش مهمی ‌دارد؛ چرا که تمام فرهنگ و اعتقادات و باورها و ارزش‏های ما در آن خلاصه می‏شود.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به وجود خلأ فرهنگی گفت: الگوهای رفتاری در جامعه‌ ما متأسفانه رفتار مناسبی در اجرای سبک زندگی اسلامی ‌و ایرانی ندارند؛ چرا که بلد نیستند و آشنایی لازم را با آن ندارند.

وی تأکید کرد: با توجه به این موضوع باید یک حرکت جهادی و یک نهضت فرهنگی در جامعه‌ ما برای بازگشت به سبک زندگی اسلامی‌ و تحقق آرمان‌های مورد نظر مقام معظم رهبری ایجاد شود.

کاویانی با بیان اینکه فرهنگیان باید در این عرصه پیش‌قدم باشند، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادها در امر گسترش سبک زندگی اسلامی‌ و با توجه به حضور نونهالان و نوجوانان در بطن آن باید تلاش کند تا سبک زندگی اسلامی ‌را در دانش‏آموزان نهادینه کند.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود تأکید کرد: در آموزش و پرورش و بسیج باید تلاش کنیم تا الگوهای اسلامی ‌و ایرانی و سبک زندگی بزرگان دینی و شهدا را در بین نسل نوجوان و جوان گسترش و از این طریق رسالت خود را انجام دهیم.

وی افزود: دشمن تلاش می‏کند با تغییر سبک زندگی اسلامی‌ایرانی ما را منحرف و از درون با دست خود متلاشی کند و باید هوشیار باشیم و با برنامه‏ریزی توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

در این گردهمایی، سبک زندگی اسلامی ‌با رویکرد زندگی مهدوی و احیای فرهنگ حجاب و عفاف و آسیب‏شناسی انحراف حرکت انقلاب اسلامی ‌از خط امام راحل مورد بحث و گفت‌و‌گوی شرکت‌کنندگان قرار گرفت.






برچسب ها : بسیج فرهنگیان  ,