خبرگزاری فارس: موبایل، ماهواره‌ای کوچک در دست پیر و جوان/ از تلفن همراه غافل مانده‏ایم

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، ابوالفضل دربانیان در همایشی با موضوع جنگ نرم در حسینیه شهدای شاهرود، در سخنانی با بیان اینکه هجمه دشمنان بسیار گسترده است، اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا امروز بیش از گذشته با سرمایه‏گذاری بر هنر و تکنولوژی تلاش دارند تا دنیا را به تسخیر خود درآورند و ملت‏ها را مسخ کنند.

وی افزود: امروز ماهواره، تلفن همراه، دستگاه‏های ارتباط جمعی و سمعی بصری ابزار دشمن در جنگ نرم علیه ملت‏های جهان است و استکبار با استفاده از همین روش‏ها درصدد براندازی دولت‏ها و کشورهاست.

دربانیان با اشاره به تلفن همراه بیان کرد: امروز این وسیله نقش یک ماهواره کوچک را بازی می‏کند و با برنامه‏ریزی نرم‌افزارهای مختلف بر روی آن دیگر این وسیله‌ای فقط برای ارتباط صوتی نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی و جنگ نرم خاطر نشان کرد: امروز تلفن همراه یک وسیله برای جاسوسی، ردیابی، بازی، فیلم‌برداری و بسیاری از کارهای دیگر در زندگی اجتماعی و خصوصی افراد شده است.

وی تصریح کرد: تلفن همراه امروز یکی از ابزار دشمن برای جذب افراد و تغییر الگوی رفتار و حرکات و بینش افراد جامعه است که بسیاری از ما و خانواده‏های ما از آن غافل هستیم.

دربانیان با بیان اینکه امروز تلفن همراه مانند اسباب بازی در دست کودک تا پیر جامعه است، گفت: اینکه همه داشته باشند بد نیست؛ اما استفاده از آن است که سبب می‏شود تا افراد به سمت گمراهی و ابتذال بروند و به ویژه نسل نوجوان و جوان که می‏خواهند به روز باشند و نشناخته هر کاری را انجام می‏دهند.

وی افزود: ماهواره و تلفن همراه امروز در جامعه ما بسیار متداول شده است و متأسفانه ما آنقدر که از تأثیر ماهواره می‏گوییم از تلفن همراه غافل مانده‏ایم و دشمن نیز در این راه بیکار ننشسته و تلاش می‏کند مخاطب خود را جذب کند.

این کارشناس مسائل سیاسی و جنگ نرم اظهار کرد: باید روشنگری و همه را به شناخت صحیح از برنامه‏های دشمن دعوت و راه‏های این رسوخ و نفوذ دشمن را برای جامعه بیان کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ انسان عاقلی خودش را با دستان خود بدبخت نمی‏کند، گفت: با آگاهی جامعه نسبت به خطرات استفاده ناصحیح از تلفن همراه و استفاده از شبکه‏های ماهواره‏ای می‏توان فرهنگ‌سازی صحیح انجام داد و با درگیر کردن جامعه می‏توان آگاهی‏ها را افزایش دهد و توطئه دشمن را بی‌اثر کرد.






برچسب ها : بسیج مساجد و محلات  ,