خبرگزاری فارس: حاکمیت دینی و ولایت فقیه میراث گرانقدر شهداست

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت ‏الاسلام حسین مرتضوی در یادواره 23 شهید روستای ابرسج که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مسجد جامع این روستا برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه طبق قانون الهی، مرگ برای همه است، بیان کرد: مرگ برای همه موجودات عالم است و کسی نمی‏تواند از این قانون الهی فرار کند؛ اما کیفیت مرگ انتخابی و دست خود موجودات عالم است که چگونه از این دنیا بروند.

وی افزود: خودکشی انتخاب مرگ منفی است؛ اما شهادت انتخاب مرگ خوب و هدفمند است و در این راه، خداوند تأکید دارد که حیات جاودان برای کسانی که با شهادت از این دنیا رفته باشند، قرار دارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: شهادت یک مرگ هدف‌دار است و دیگران در قبال شهید دارای مسئولیت هستند و باید پیام‌رسان حرکت شهدا باشند.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد مقدس تصریح کرد: در آیات قرآنی آمده که حضرت ابراهیم (ع) از خداوند می‏خواهد که فرزندانش در راه خدا شهید شوند، نه اینکه بمیرند؛ چرا که شهادت حیات جاودانه است.

وی با بیان اینکه هر انسان مؤمن و معتقد دوست دارد که شهید شود، بیان کرد: شهادت را به بها می‏دهند و نه بهانه و باید توجه داشت هر که دارای شرایط ویژه‌ای باشد به مقام شهید خواهد رسید.

مرتضوی اظهار کرد: انسان باید شاکر باشد و نه کفور؛ چرا که با توجه به سنت الهی ما دو جبهه حق و باطل داریم و حرکت در جبهه حق سبب شهادت خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد مقدس عنوان کرد: در راه شهادت استقامت باید کرد و باید دانست که جهاد در راه خدا به فرموده مولا علی(ع) دری از درهای بهشت است که باید قدر دانست.

وی با اشاره به میراث شهدا گفت: جمهوری اسلامی، حاکمیت دین و ولایت فقیه از مهم‌ترین میراث شهدای گرانقدر ماست که برای ما به یادگار گذاشته‌اند و رسالت داریم از آنها پاسداری کنیم.

مرتضوی افزود: میراث‌دار شهدا نیز باید مانند حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا عمل کند و رسالت روشنگری و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و راه و هدف شهدا را به دوش دارد.

وی تأکید کرد: انسان همیشه نقطه ضعف‌هایی دارد که باید آنها را شناسایی و برطرف کند تا بتواند میراث‌دار واقعی شهدا و ترویج‌دهنده فرهنگ متعالی آنها در جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، در این یادواره مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه خوانی در وصف شهدا و اهل بیت(ع) پرداختند و دکلمه‏ای در وصف شهدا قرائت شد.

در حاشیه این یادواره، نمایشگاهی از تصاویر شهدا و ایستگاه صلواتی برپا شده است.






برچسب ها : بسیج مساجد و محلات  ,