خبرگزاری فارس: تغییر در سبک زندگی اسلامی‌ ـ ایرانی تلاش شبکه‏های ماهواره‌ای است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، محمدمهدی اسماعیلی در نشست فرهنگی آسیب‌شناسی ماهواره و رسانه‏های صهیونیسم که با عنوان «چرا خانواده من؟» با حضور بیش از 250 نفر از بانوان در حسینیه روستای میقان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه دشمن بعد از جنگ سخت و تحمیلی هشت ساله با درک شرایط جامعه به سمت جنگ نرم تغییر روش داد، اظهار کرد: دشمن بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله فهمید که این انقلاب و جوانان آن با روحیه ایثار و شهادت‏طلبی که دارند، به راحتی تسلیم نخواهند شد و از مرگ نیز هراسی ندارند.

وی افزود: استکبار با بررسی شرایط رو به جنگ نرم و یا جنگ فرهنگی یا جنگ خاموش روی آورد و با استفاده از اعتقادات و فرهنگ جامعه ما به روشی کاملاً نرم و بدون هیچ جلب توجهی کار خود را آغاز کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با تلاش در استحاله کردن درونی جامعه ما از فرهنگ تلاش خود را در این مسیر آغاز کردند و با استفاده از تبلیغات کوشیدند، جامعه را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: ابزار قدرتمند دشمن در جنگ نرم، وسایل ارتباط جمعی، رسانه و هنر بود و دشمن با سرمایه‏گذاری فراوان در این خصوص تلاش کرد، سبک زندگی جامعه ما را از ریشه دچار تغییر و دگرگونی کند.

این کارشناس جنگ نرم با بیان اینکه شبکه‏های ماهواره‏ای با تلاش استکبار و پشتیبانی صهیونیسم بین‌الملل راه‌اندازی شده است، بیان کرد: تمام تلاش این شبکه‌ها تخریب بنیان خانواده و تغییر در سبک زندگی اسلامی ایرانی مردم ماست و تلاش آنها تاکنون بی‌نتیجه نبوده است.

وی با تأکید بر توجه به موضوع ماهواره گفت: ماهواره راه ورود افکار فاسد و منحرف دشمنان ما به خانواده‏های ماست؛ بدون اینکه ما متوجه این موضوع مهم باشیم و بسیاری از خانواده‏ها بدان بی‌توجه هستند.

اسماعیلی افزود: شبکه‏های ماهواره‏ای با روشی جذاب و عوام‌پسند می‏کوشند تا جامعه را به سمت آنچه خود می‏خواهند جذب کنند و بعد از مدت کوتاهی با جذب افراد آنها را به انحراف بکشانند.

این کارشناس جنگ نرم اظهار کرد: در 35 سال گذشته، دشمنان از جنگ نرم و توطئه فرهنگی غافل نبوده‏اند و اگر ما امروز مواردی را در جامعه مشاهده می‏کنیم، از سرمایه‏گذاری بلندمدت دشمنان است.

وی با اشاره به موضوع حیا و عفت در جامعه گفت: در شبکه‏های ماهواره‏ای و در برنامه‏های مختلف بسیار زیرکانه حیا و عفاف را زیر سئوال می‏برند و با توجیه‏های واهی و پوچ افراد را متقاعد می‏کند و متأسفانه عده‏ای جذب و منحرف می‏شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه باید بصیرت را در جامعه گسترش دهیم، اظهار کرد: اگر بصیرت در جامعه باشد، دشمن در تمام این تلاش‏ها ناکام می‏ماند و این نیاز به مطالعه و خودسازی درونی دارد و باید خانواده‏ها و به خصوص پدران و مادران به این موضوع توجه کنند و فرزندان خود را از کودکی با تعلیم و تربیت اسلامی بزرگ کنند.

وی بیان کرد: باید تفکر و تعقل را در خود و خانواده‏هایمان بیشتر و بیشتر کنیم و با نگاهی زیرکانه و تیزبینانه به مسائل نگاه و با عینک اسلام آنها را مقایسه و قبول کنیم.






برچسب ها : بسیج جامعه زنان  ,