خبرگزاری فارس: استخر پرورش ماهی در منطقه محروم طرود احداث می‏شود

جواد رضوانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان با اشاره به ظرفیت‏های منطقه محروم طرود شاهرود اظهار کرد: با توجه به استعدادهای منطقه طرود در پرورش گیاهان و ماهی‏های آب شور، استخر پرورش ماهی آب شور در طرود احداث می‏شود.

وی افزود: این استخر در جنوب روستای طرود و در منطقه‌ای که آب‏های سطحی بدان‌جا سرازیر می‏شوند، احداث می‏شود تا بتوان از این آب‏های روان و بی‌خاصیت بتوان کارآفرینی و بهره‏برداری کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی شهرستان شاهرود خاطر‏نشان کرد: با همکاری اداره جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و آبخیزداری شهرستان شاهرود، استخر خاکی پرورش ماهی تیلاپیا که مخصوص آب شور است، احداث می‏شود.

رضوانی تصریح کرد: این استخر در ابعاد 15 در 60 متر و عمق مفید دو متر و غیرمفید 3.5 متر در جنوبی‏ترین نقطه روستای طرود و محل جمع شدن آب‌های سطحی به بهره‏برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ظرفیت اولیه این استخر سه تن است، بیان کرد: با به بهره‏برداری نهایی این استخر، ظرفیت آن به هفت تن در سال خواهد رسید و درآمدزایی برای منطقه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی شهرستان شاهرود تأکید کرد: گودبرداری اولیه این استخر انجام شده و رایزنی برای انجام ادامه کارهای استخر ادامه دارد تا بتوانیم ایجاد کارآفرینی و تولید در این منطقه محروم داشته باشیم.

وی با اشاره به برآورد پسته در این منطقه گفت: با توجه به نظر کارشناسان مجرب مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود، منطقه طرود مستعد نهالکاری درخت پسته و بهره‏برداری پسته است که نیاز به همت مردم این روستا در جهت ایجاد باغ‌های پسته در این منطقه دارد و بسیج سازندگی و اداره جهاد کشاورزی نیز به افرادی که تمایل به کار دارند، کمک خواهد کرد.

رضوانی با اشاره به بهره‏برداری از طرح‏های گوناگون در سطح شهرستان شاهرود به همت بسیج سازندگی گفت: ما توانسته‏ایم با ارائه تسهیلات و کمک به کارآفرینان ایجاد اشتغال کرده و امروز چند استخر پرورش ماهی و همچنین جوجه‌کشی و تولید تخم بلدرچین در شهرستان ایجاد کنیم که در سطح استان و کشور در تولید نمونه هستند.

وی با دعوت از همه افراد جویای کار و کارآفرین جهت همکاری با بسیج سازندگی و حرکت در جهت تولید و رونق اقتصادی تصریح کرد: بسیج سازندگی تلاش دارد با استفاده از جوانان مستعد و خلاق و جویای کار طرح‌های مختلفی را در سطح شهرستان در جهت کارآفرین و اشتغال‌زایی پایدار انجام دهد.






برچسب ها : بسیج سازندگی  ,