وحدت در پرتو ولایت سدی در برابر توطئه‏ های پیدا و پنهان دشمنان است

امام جمعه شاهرود گفت: وحدت در پرتو ولایت سدی در برابر توطئه‏ های پیدا و پنهان دشمنان ماست و باید همه و به خصوص مسئولان به این نکته توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت ‏الاسلام و المسلمین محمود ترابی در یادواره 74 شهید شهر کلاته خیج که به همت پایگاه ولیعصر(عج) حوزه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در حسینیه اعظم این شهر برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام و تبعیت و وحدت مردم پیروز شد و ادامه حیات داد و با همین رهبری و وحدت به راه پر صلابت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: شهدا دست پروده مکتب اسلام و عاشورا هستند و معلم و پیر مراد آنها امام راحل است که با هدایت و سرپرستی آنها راه فلاح و آزادگی را در برابر آنها گشود و آنها را شیدایی و خدایی کرد.

امام جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: شهدا عارفان بالله و عابدانی بودند که با نفس مسیحایی امام راحل خدایی شدند و دل در گرو اسلام و انقلاب سپرده و از شرف و عزت و اسلام و انقلاب خود با تمام وجود دفاع کردند.

ترابی تصریح کرد: زنده بودن شهدا گواه آن است که جهاد در راه خدا و برای خدا چقدر ارزش و مقام دارد و هر که لیاقت از خود نشان دهد و دل در گرو دین بگذارد سعادت ابدی نصیب او خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر امام و شهدا نبودند این انقلاب هم نبود، بیان کرد: آموزه ‏های الهی اسلام با تلاش امام راحل و خواست مردم در این کشور جاری شد و امروز این کشور اسلامی الگویی برای همه جهانیان است.

امام جمعه شاهرود بیان کرد: امام به ما درس آزادگی، استقامت، شرف و استقلال ملی در پرتو آموزه‏های دینی اسلامی را ارزانی کرد و این درس ها چراغ راه ما برای رسیدن به تعالی و بالندگی همیشه ماست.

وی با بیان اینکه اگر می‏خواهیم کشورمان خفظ شود باید وحدت را تقویت کنیم، افزود: وحدت در پرتو ولایت سدی در برابر توطئه‏های پیدا و پنهان دشمنان ماست و باید همه و به خصوص مسئولان به این نکته توجه کنند.

ترابی اظهار کرد: شهدا از ما خواستند تا راه آنان را ادامه دهیم و این راه را در وصیت نامه‏های خود ترسیم کردند و امروز باید به وصیت نامه شهدا توجه داشته باشیم تا راه را گم و به بیراهه نرویم.

وی با تأکید بر اقتدار درونی نظام گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با اتکا به درون و توجه به پتانسیل ارزشمند خود راه پیش رو را که امام و شهد ا ترسیم کرده‏اند با جدیت و پشتکار دنبال خواهد کرد.

در حاشیه این یادواره نمایشگاهی از تصاویر و یادگاران شهدا به نمایش در آمده و ایستگاه‏های صلواتی در ابتدای شهر کلاته خیج،میدان امام و وروردی یادواره شهدا جهت پذیرایی از شرکت‏کنندگان برپا شد.

این یادواره به یاد 74 شهید گلگون کفن شهر کلاته خیج از توابه شهرستان شاهرود برگزار شد که از شهدای این خطه می‏توان به سردار شهید علی مقصودی، عیدمحمد عرب انصاری، عبدالله عرب نجفی اشاره کرد.

در این یادواره مداحان اهل بیت در رسای امام و شهدا به مدیحه سرایی پرداختند.






برچسب ها : بسیج مساجد و محلات  ,