فرهنگ انفاق در جامعه احیا شود

امام جمعه بسطام گفت: انفاق می بایست از مال حلال باشد و یاری به رهبر و امام جامعه مسلمین از بهترین نوع انفاق است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‎الاسلام علی رضوی‎نسب در نشست هفتگی تفسیر سوره الحدید کارکنان سپاه شاهرود در حسینیه ثارالله با اشاره به تفسیر بخشی از آیات سوره حدید اظهار کرد: در باب قرض‎الحسنه و نکوهش ربا در این آیه تأکید شده است، بهترین اجر نصیب کسی خواهد شد که قرض نیکو دهد، اجر کریم که اجری اخروی است.

وی افزود: در ادامه آیه خداوند انسان را به شیوه‏های مختلف تشویق به انفاق می‏کند.

امام جمعه بسطام خاطرنشان کرد: قرض نیکو در قرآن دارای 10 شرط است. برای انفاق و صدقه هم شرایطی است، قرض بَر یعنی ربا؛ قرض خنثی یعنی شرایط قرض را ندارد؛ اما قرض نیکو یعنی قرضی که بهترین مال شخص باشد، نه اینکه از مالی که بارها استفاده شده و دیگر نیاز به آن نداریم، از اموالی که به آن نیاز داریم انفاق کنیم.

رضوی‏نسب تصریح کرد: به کسانی که واقعاً نیازمند هستند و با اولویت‏بندی انفاق کنیم و انفاق پنهانی باشد و تأکید اسلام این است که قرض و صدقه پنهانی و خمس و زکات را آشکار انجام دهید تا تبلیغ در بین مسلمین شود.

وی بیان کرد: انفاق برون باید با اخلاص باشد، آنچه را که انفاق می‏کنیم را کم نشماریم و خیلی هم بزرگ نشماریم، از اموالی که به آن دل بستیم، انفاق کنیم و از آن دل بریده شویم.

امام جمعه بسطام اظهار کرد: انفاق می‏بایست از مال حلال باشد و یاری به رهبر و امام جامعه مسلمین از بهترین نوع انفاق است.

وی تأکید کرد: صدقه انفاقی است که صداقت انسان را در ایمان مشخص می کند، در قرض‏الحسنه ضامن خداوند متعال است و تضمین برگشت آن با سود چندین برابر و بدون ربا با خداوند متعال است.

رضوی‏نسب عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در شب معراج مشاهده فرمودند صدقه 10 برابر و قرض نیکو 18 برابر ثواب دارد.

وی تأکید کرد: روز قیامت نور ایمان و نور انفاق انسان انفاق کننده مانند چراغی تا بهشت همراه اوست و همه مؤمنین و مؤمنات را می‏بیند.

امام جمعه بسطام افزود: منافقین (زن و مرد منافق) از این صحنه شکایت می‏کند و به مؤمنین عرضه می‏دارند مقداری از نورتان را به ما بدهید که جواب می‏شنوند به دنیا برگردید و این نور را بخرید«دوباره به دنیا برگردید و زنده شوید و از خدا این نور را بخواهید» که ناگهان دیواری کشیده می‏شود که آن طرف نعمت الهی و این طرف عذاب الهی است./






برچسب ها : اخبار سپاه ناحیه  ,