یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی دفاع مقدس استان سمنان برگزار می شود

خبرگزاری بسیج: دبیر ستاد بزرگداشت شهدای تدارکات و پشتیبانی دفاع مقدس استان سمنان گفت: یادواره شهدا تدارکات و پشتیبانی دفاع مقدس استان سمنان به میزبانی شاهرود در هفته آخر خرداد ماه برگزار می شود.

ابوذر مطهری در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان با بیان اینکه یادواره شهدا تدارکات و پشتیبانی دفاع مقدس استان در سمنان برگزار خواهد شد، افزود: جلسات مختلفی به منظور برنامه ریزی این یادواره از ابتدای سال تاکنون برگزار شده و کمیته های فرهنگی، روابط عمومی، محتوا، طرح و برنامه مالی، تشریفات و پشتیبانی با تعریف وظایف کار خود را آغاز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در گام بعدی جهت پر بار شدن این یادواره خاطرات و عکس هایی از شهدای تدارکات و پشتیبانی دفاع مقدس جمع آوری کرده ایم تا در حاشیه و متن این یادواره نمایش دهیم.

سرپرست اداری پشتیبانی سپاه شاهرود تصریح کرد: طی یک فراخوان، نشستی با حضور رزمندگان تدارکات و پشتیبانی دفاع مقدس استان برگزار شد تا از نقطه نظرات و ایده های ایشان استفاده لازم را ببریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت یادواره شهدای پشتیبانی و تدارکات دفاع مقدس در 16 خرداد بیان کرد: کار فضا سازی و اطلاع رسانی در سطح شهر از بیستم خرداد ماه آغاز می شود که به صورت تراکت و بنر در معابر و خیابانها اجرا می شود.

مطهری اظهار کرد:نمایشگاهی به مدت 3 الی 5 روز با موضوع یاد و خاطره شهدای پشتیبانی و تدارکات دوران دفاع مقدس،شامل آثار تجسمی، زنده و محتوایی با هدف نشان دادن جلوه های ایثار رزمندگان پشتیبانی و تدارکات و جلوه حضور چشمگیر مردم در عرصه پشتیبانی و تدارکات در محل مرقد شهدای گمنام با همکاری آماد و پشتیبانی استان و آماد نواحی استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های جنبی این یادواره شهدا گفت:130 موتور سوار به نیت130 شهید تدارکات و پشتیبانی استان سمنان در سطح شهر شاهرود اقدام به برگزاری رژه با پرچم و تمثال شهدا خواهند نمود.

دبیر ستاد بزرگداشت شهدا تدارکات و پشتیبانی دفاع مقدس استان سمنان عنوان کرد: طی یک حرکت نمادین قرار است اعزام کاروان کمکهای مردم استان به جبهه در سطح شهرستان شاهرود به نمایش گذاشته می شود.

مطهری تاکید کرد:در سطح شهرهای استان سمنان نیز پخش کلیپ های مستند با موضوع پشتیبانی و تدارکات در دوران دفاع مقدس با همکاری شهرداری ها در تلویزیون های شهری و پارک ها برگزار می شود.

سرپرست اداری پشتیبانی سپاه شاهرود افزود: در روز 23 خرداد در نیمه شعبان جمعی از رزمندگان تدارکات و پشتیبانی دفاع مقدس و کارکنان آماد و پشتیبانی فعلی در سطح استان در نماز جمعه های شهرستان های مختلف استان شرکت خواهند نمود.

وی با اشاره به برنامه های یادواره شهدا بیان کرد: برنامه اصلی یادواره در روز 29 خرداد از ساعت 19 الی 23 در محل مرقد شهدای گمنام در ارتفاعات شاهرود برگزار خواهد شد.

مطهری خاطر نشان کرد: برآورد ما حضور پنج هزار شرکت کننده در این مراسم خواهد بود که این مهمانان شامل عموم مردم شهرستان شاهرود، خانواده های محترم شهدای تدارکات استان سمنان، مسئولین آماد و پشتیبانی سپاه های استانی سراسر کشور، مسئولین آماد نواحی استان سمنان، فرمانده هان ارشد سپاه استان سمنان و فرمانده هان و مسئولین محترم نواحی و سپاه های استان های دیگر خواهند بود.

دبیر ستاد بزرگداشت شهدای تدارکات و پشتیبانی دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: برنامه های این یادواره شامل سخنرانی، مداحی به سبک دفاع مقدس، سینه زنی سنتی شاهرود، روایتگری، تجلیل از برخی خانواده شهدای پشتیبانی و تدارکات استان به نمایندگی و در حاشیه مراسم تقدیر از کلیه خانواده های شهدای پشتیبانی، تجلیل از برخی رزمندگان پشتیبانی و تدارکات به نمایندگی از کلیه رزمندگان بزرگوار پشتیبانی استان سمنان و همچنین غبار روبی مزار شهدای شاهرود به نیت کلیه شهدای استان سمنان خواهد بود.

وی با تقدیر از کلیه دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدا اظهار کرد: از زحمات کلیه عزیزان که با تلاش بی چشمداشت و فی السبیل الله خود ما را در زنده نگاه داشتن یاد شهدا یاری می دهند خسته نباشید و خدا قوت عرض کنم و جمله ارزشمند مقام معظم رهبری را یادآور شوم که: « ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از فضیلت شهادت نیست».

مطهری در پایان با دعوت از مردم همیشه در صحنه و شهید پرور شاهرود برای شرکت در یادواره شهدا تدارکات و پشتیبانی گفت: امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته ای برای یادواره شهدا باشیم و این تلاش های ما قدمی باشد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و مرضیه رضای خدا و شهدا قرار گیرد.






برچسب ها : اخبار سپاه ناحیه  ,