امام خمینی(ره) در طول حیات خود  بر ترویج فرهنگ اسلامی تأکید داشت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: امام در طول ده سال هدایت جامعه اسلامی بر موضوعات فرهنگی تأکید و همه مسئولان و مردم را مورد انزار قرار می‏دانند و بعد از ایشان خلف صالحشان همین راه را ادامه دادند.

حجت‏ الاسلام حسین قرغی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان در سخنانی با گرامیداشت این ایام و با اشاره به شعار رهبر انقلاب بر عزم ملی و مدیریت جهادی در فرهنگ و اقتصاد اظهار کرد: امام خمینی(ره) بر فرهنگ بسیار تأکید داشتند و در بیانات خود و حتی وصیت نامه الهی و سیاسی خود بر فرهنگ تأکیدات فراوانی را کردند.

وی با اشاره به وصیت نامه الهی سیاسی امام و موضوع فرهنگ در آن افزود: امام در وصیت نامه خود دغدغه خود را فرهنگ عنوان و در آن در خصوص توطئه‏های فرهنگی دشمنان رهنمودهای فراوانی را در قالب‏های مختلف ارائه می‏کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه‏های امام که در وصیت نامه ایشان عنوان شده و به نحوی در حوزه فرهنگ است را می‏توان تفرقه‏افکنی و ایجاد اختلاف بین ملت، تلاش در رواج سکولاریسم،القای ناکارآمدی نظام اسلامی و به انزوا کشاندن روحانیون نام برد.

وی افزود: از خود بیگانگی و غربزده کردن ملت و میدان دادن به روشنفکران غربزده، تلاش دشمن برای به دست گرفتن مراکز تعلیم و تربیت خصوصاً دانشگاه‏ها و نفوذ در حوزه‏های علمیه از دیگر توطئه‏های فرهنگی دشمنان علیه ملت ایران از دیدگاه امام راحل است.

قرغی تصرح کرد: منحرف کردن جوانان با میدان‏داری رسانه‏ها و مطبوعات فاسد و رواج آزادی غربی از دیگر توطئه‏های دشمنان علیه فرهنگ ماست که این مورد امروز بسیار بروز و ظهور دارد و امام بدرستی این دغدغه‏ها را برای نسل های بعد بیان کرده‏اند.

وی تأکید کرد: دغدغه‏های فرهنگی و نگرانی‏هایی که از دید امام در وصیت نامه ایشان آمده مربوط به یک دهه خاص نیست و این نگرانی‏ها امروز تهدید و آسیب جامعه ما در حوزه فرهنگ است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود افزود: در سالی که به نام فرهنگ نامگذاری شده است، باید تلاش شود تا دغدغه‏های فرهنگی پیر جماران دوباره بازخوانی شود تا با ارائه راهکار بتوان از این توطئه‏های دشمنان به سلامت عبور کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم بسیار حساب شده کار می‏کند و امام از همان ابتدای تشکیل حکومت اسلامی بر این نکته تأکید داشت، بیان کرد: امام در طول ده سال هدایت جامعه اسلامی بر موضوعات فرهنگی تأکید و همه مسئولان و مردم را مورد انزار قرار می‏دانند و بعد از ایشان خلف صالحشان همین راه را ادامه دادند.

قرغی اظهار کرد: اگر ما خود را در راه امام و ولایت می‏دانیم باید سخنان ایشان را نصب العین کارهای خود قرار دهیم و بدانیم که فردای قیامت باید در پیشگاه امام و شهدا جوابگوی اعمالمان باشیم.






برچسب ها : دفتر خبری بسیج  ,