امام راحل شعار ما «نمی‏توانیم» را تبدیل به فرهنگ «ما می‏توانیم» کرد

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: امام خمینی(ره) با فرهنگ «ما نمی‏توانیم» مبارزه و یک تحول فرهنگی در جامعه ایجاد و شعار«ما می‏توانیم» را جایگزین«ما نمی‏توانیم» کرد و امام بعد از انقلاب بر این موضوع در تمام سخنرانی‏ها و بیانات خود تأکید داشتند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدحسین موسویان در مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل که به همت حوزه مقاومت بسیج اصناف و بازاریان الهادی و پایگاه قائم آل محمد(عج) با حضور بیش از 100 نفر در مسجد قلعه نو بازار شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ماه شعبان و اعیاد آن با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امروز 25 سال از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی می‏گذرد و همچنان راه و اهداف او در جامعه جاری و ساری است و خلف صالح او این انقلاب را به پیش می‏برد.

وی افزود: حضرت امام (ره) به اعتراف همگان اسلام را در قرن بیستم حیاتی دوباره بخشید و مسلمانان را از حرکت بر مبنای اسلام آمریکایی به حرکت در مسیر اسلام ناب محمد(ص) هدایت کرد.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی فرهنگ ملت ایران را متحول کرد و اعتماد به نفس و خودباوری را جایگزین فرهنگ خودباختگی و ضعف نفس کرد.

وی تصریح کرد: امام راحل عظیم الشان با افشای توطئه‏های استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و عوامل داخلی آنان در راستای تخریب فرهنگ اسلام می‏فرماید«باید در فرهنگ توجه به آن داشته باشیم و کوشش بشود که خودتان را پیدا کنید، ما گم کرده‏ایم خودمان را، ما مفاخر شرقی را کنار گذاشته‏ایم و هی رفتیم سراغ مفاخر غرب».

مربی نظام صالحین بسیج اصناف شاهرود امام راحل مهترین شاخصه‏ای اصل«ما می‏توانیم» است، بیان کرد: در فرهنگ قبل از انقلاب ملت ما در برابر پیشرفت‏ها ضعیف و ناتوان جلوه می شدند و ناامیدی و نتوانستن از ویژگی‏های برجسته فرهنگ طاغوت بود.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) با این فرهنگ مبارزه و یک تحول فرهنگی در جامعه ایجاد و شعار«ما می‏توانیم» را جایگزین «ما نمی‏توانیم» کرد و امام بعد از انقلاب بر این موضوع در تمام سخنرانی‏ها و بیانات خود تأکید داشتند.

موسویان با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در خصوص شعار «ما می‏توانیم» اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‏فرماید«اگر ملت، این باور را داشته باشد که ما می‏توانیم در مقابل قدرت‏های بزرگ بایستیم، این باور اسباب این می‏شود که توانایی پیدا می‏کنند و در مقابل قدرت‏های بزرگ ایستادگی می‏کنند».

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی با این فرهنگ و نگرش راه پیشرفت و تعالی ملت ایران را در تمام ابعاد هموار کرد و امروز ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی با شتاب به سمت قله‏های افتخار در حرکت هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با تأکید بر روحیه خودباوری و جهاد در راه رسیدن به اهداف عالی انقلاب تأکید کرد: امروز همه ملت ایران چه بازاری و چه کارمندی و کارگر و طلبه و دانشجو و دانش‏آموز با حرکت در مسیر اهداف ترسیم شده امام راحل در تلاش هستند تا ایران اسلامی را بیش از پیش به سمت پیشرفت و اقتدار رهنمون کنند.






برچسب ها : بسیج اصناف  ,