احیای معنویت در جامعه هدف امام خمینی (ره) از تشکیل انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری بسیج: مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود گفت: هدف انقلاب اسلامی ایران بازگشت به دین و احیای معنویت و تنظیم زندگی بشری به دو بعد دنیوی و اخروی بر اساس تعالیم اسلام بود.

حجت‏ الاسلام سیدرضا مرتضوی در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان با تسلیت ایام ارتحال امام راحل با بیان اینکه بسیاری از اندیشمندان و بزرگان جهان این عصر را عصر خمینی(ره) می‏دانند، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل مانند رسانه‏ای جهانی پیام الهی، سیاسی و معنوی ایشان را به جهانیان عرضه کرد.

وی افزود: این تأثیر در تمام برنامه‏های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دنیای معاصر رخ داد و مکاتب مادی و الحادی شرق و غرب را به چالش کشید و پایه گذار حرکتی نو در جهان شد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: هدف انقلاب اسلامی ایران بازگشت به دین و احیای معنویت و تنظیم زندگی بشری به دو بعد دنیوی و اخروی بر اساس تعالیم اسلام بود.

وی با اشاره به ویژگی‏های عصر خمینی(ره) گفت: این عصر دارای ویژگی‏هایی است که می‏توان به گسترش باورهای مذهبی، معنایابی انسانیت، آزادی از سلطه قدرت‏ها اشاره کرد.

مرتضوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را زنده کننده هویت اسلامی در دنیای اسلام و هویت معنوی در کل جهان عنوان می‏کند که به برکت انقلاب اسلامی ایران و امام راحل رخ داده است.

وی با بیان اینکه گسترش باورهای مذهبی ویژگی بارز عصر امام خمینی(ره) است، بیان کرد: با ظهور انقلاب اسلامی رویکرد دینی و معنوی انسان معاصر اوج گرفت و انسان به عنوان یک موجود الهی که به مبدأ خلقت متصل است معرفی شد و عصر سکولاریسم و جدایی دین از سیاست پایان یافت.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: در عصر امام توده‏های مردم اصل و تعیین کننده و تصمیم گیرنده هستند و جریان‏های سیاسی اجتماعی را هدایت می کنند و این الگویی برای دنیاست.

وی با بیان اینکه عصر خمینی، عصر احیا مفاهیم الهی و دینی در جهان است، گفت: امام راحل با احیا حکومت اسلامی در جهان یک تفکر و فرهنگ متعالی ارائه کرد و جهانیان را به سمت آن سوق داد و امروز می‏بینیم که آزادیخواهان و انسان‏های منصف تلاش می‏کنند به این سمت حرکت کنند.

مرتضوی تأکید کرد: امروز جهان بیدار شده و استکبار جهانی رو به افول و انزوا پیش می‏رود و با اتحاد و وحدت امت اسلام می‏توان حکومتی جهانی از عدالت اجتماعی و برابری و تعالیم والای الهی برپا کرد و مقدمه انقلاب جهانی اسلام به برکت وجود امام عصر(عج) را پی‏ریزی کرد.






برچسب ها : دفتر خبری بسیج  ,