بازاریان باید مروج فرهنگ و اقتصاد اسلامی در جامعه باشند

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود در گردهمایی حلقه های صالحین بازار گفت: بازار اسلامی ما باید مروج فرهنگ و اقتصاد اسلامی و ملی باشد و الگو دهنده به جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت الاسلام سیدحسین موسویان در گردهمایی حلقه های صالحین پایگاه قائم آل محمد(عج) حوزه مقاومت بسیج اصناف الهادی که با حضور بیش از 100 فر در مسجد قلعه نو بازار شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ماه شعبان و میلاد ائمه اطهار گفت: ماه شعبان ماه پیامبر اکرم(ص) است و هر کس در این ماه روزه بگیرد به پیامبر یاری رسانده و استغفار در این ماه بسیار ثواب دارد.

وی افزود: ماه شعبان میلاد ائمه اطهار است و ماه شادی و سرور اهل بیت(ع) و باید همه ما قدر این حظات سراسر نور را بدانیم و بهره لازم را از این ماه نورانی ببریم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با بیان اینکه ماه رمضان در پیش است بیان کرد: باید خود را آماده ماه رحمت و مغفرت و مهمانی خدا نماییم و تلاش کنیم در ماه شعبان خودسازی خود را برای ورود به ماه رمضان انجام دهیم.

موسویان تصریح کرد: توجه به خودسازی مقدمه خداشناسی است و اگر ما بتوانیم خودسازی درونی خود را کامل نماییم به خداشناسی می رسیم و آنگاه می توانیم بر جامعه تاثیرگذار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به معرفت و بصیرت در حلقه های صالحین اظهار کرد: تشکیل حلقه های صالحین با هدف ارتقا معرفت و بصیرت بسیجیان برگزار می شود و این را باید هم متربیان و هم سرگروه ها توجه نمایند.

مربی صالحین بسیج اصناف شاهرود تاکید کرد: در جنگ نرم دشمن که با سلاح های نامرئی و توجه به فرهنگ و اعتقادت مبتنی است باید سنگر مستحکمی بنیان نهاد و حلقه های صالحین در مساجد همان سنگر مستحکم است.

وی با بیان اینکه بازاریان ما الگویی خوبی برای جامعه در معرفت و بصیرت هستند گفت: شما بازاریان چون مستقیماً با مردم سر و کار دارید می توانید الگویی عملی در دینداری و بصیرت برای جامعه باشید و منتقل کننده الگویی اسلامی برای آحاد جامعه باشید.

موسویان تصریح کرد: بازار ما باید الگوی جامعه اسلامی ما باشد و توجه به اقتصاد و فرهنگ را بازاریان که هم با اقتصاد و هم با فرهنگ جامعه سرو کار دارند به خوبی علملیاتی نمایند.

وی تاکید کرد: بازار اسلامی ما باید مروج فرهنگ و اقتصاد اسلامی و ملی باشد و الگو دهنده به جامعه باشند.






برچسب ها : بسیج اصناف  ,