پاسداری از اسلام سیره امام حسین(ع) است

امام جمعه بسطام گفت: پاسداری از اسلام و مقابله با انحراف و داشتن بصیرت سیره و روش امام حسین(ع) در طول زندگیشان بود و امروز پاسداران باید با این الگو در راستای حفظ انقلاب اسلامی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدعلی رضوی‏نسب در گردهمایی پاسداران سپاه شاهرود که در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) الگوی بی‏نظیر برای بشریت در آزادگی، شجاعت، ایستادگی و از همه مهمتر بصیرت است و باید همه از این الگو و آموزه‏های ایشان بهره لازم را ببریم.

وی افزود: پاسداری از اسلام و مقابله با انحراف و داشتن بصیرت سیره و روش امام حسین(ع) در طول زندگیشان بود و امروز پاسداران باید با این الگو در راستای حفظ انقلاب اسلامی حرکت کنند.

امام جمعه بسطام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انفاق در سوره الحدید گفت: انفاق بخشیدن مال یا هر خیری که ارزشمند است به دیگری گویند و همین سخنان ما و تفسیر آیات قرآن نیز انفاق است.

وی خاطر نشان کرد: انفاق فقط در انجام کار خیر و یا انفاق مال نیست؛ بلکه در تمام برنامه‏ها و اعمالی که انسان سبب خیر و برکت می‏شود، انفاق نقش دارد.

رضوی نسب بیان کرد: عفاف و حجاب زکات بانوانی است که صورت زیبا دارند و باید توجه شود که وقتی می‏گوییم انفاق یعنی توجه به همه اعمال و رفتار و کردار انسان که در برابر خداوند است.

وی با اشاره به قرآن کریم در خصوص پاداش انفاق کنندگان اظهار کرد: خداوند در پاداش انفاق کنندگان اجر عظیمی را بیان می‏کند که فقط خداوند می‏تواند پاداش آن را برآورد و شمارش کند.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود تصریح کرد: ما در قرآن می‏بینیم خداوند می‏فرماید؛ چرا ایمان نمی‏آورید در بعضی از آیات منظور این است که چرا انفاق نمی‏کنید و در راه خدا کار خیری انجام نمی‏دهید.

وی افزود: خداوند تأکید دارد که انسان انفاق کند و کسی که ایمان می‏آورد، باید انفاق در راه خدا را در سرلوحه کارهایش قرار دهد.

رضوی نسب با بیان اینکه در قرآن کلمه نور واحد آمده است، بیان کرد: در قرآن نور بصورت مفرد و واحد آمده چرا؟ برای اینکه نور یکی است 124 هزار پیامبر آمدند؛ اما راهشان یکی بود و آن دعوت به یگانه پرستی.

وی افزود: در مقابل نور خداوند از ظلمت نام می‏برد که به صورت جمع می‏آید و علت آن است که تاریکی و ظلمت متعدد است و راه‏های گوناگونی برای رسیدن به تاریکی وجود دارد.

امام جمعه بسطام تصریح کرد: شرک یکی از ظلمت هاست، ثروت،قدرت، جاه و مقام، فرزندان و خانواده و بسیاری از چیزهای دیگر سبب انحراف و به ظلمت رفتن انسانها می‏شود.

وی تأکید کرد: باید مراقب باشیم تا در راه الهی قدم برداریم و یکی از این راه‏های مراقبت و رسیدن به نور واحد انفاق در راه خداست که بسیاری از ظلمت‏ها را از بین می‏برد، بنابراین هوشیار باشیم.






برچسب ها : اخبار سپاه ناحیه  ,