خبرگزاری فارس: حفظ فرهنگ اسلامی از وظایف سپاه است

حجت‌الاسلام حسین قرغی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان با گرامیداشت میلاد امام حسین (ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) نماد بصیرت و آگاهی است و انقلاب جهانی او سبب بیداری ملت‌ها برابر ظلم و ستم و تولد دوباره اسلام و احکام متعالی آن بود.

وی افزود: امام حسین(ع) بزرگ پاسدار اسلام ناب محمدی(ص) است که با گذشتن از تمام هستی خود سبب حفظ اسلام و تقویت بنیان‌های آن شد و امروز ما اسلام ناب را از امام حسین(ع) و راه و روش او داریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از انقلاب و نهضت امام حسین(ع) بود که بعد از هزار و 400 سال دوباره ظهور کرد و جهان ظلمت‌زده و تاریک را به نور خود روشن کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل انقلاب اسلامی و حفظ آن نیاز به انسان‌هایی چون زمان عاشورای حسینی دارد، بیان کرد: امام راحل با تأسیس سپاه، انسان‌هایی را پرورش داد که مانند یاران حسین(ع) مدافع راستین اسلام ناب باشند و نگذارند این انقلاب اسلامی به انحراف برود.

قرغی تصریح کرد: نام‌گذاری روز میلاد امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار حکایت از آن دارد که پاسداران در قول و فعل باید به امام حسین(ع) اقتدا کنند و جان بر کف در دفاع از انقلاب اسلامی از همه هستی خود بگذرند.

وی با اشاره به حفظ معنویت در سپاه گفت: سپاه مجموعه‌اى از جوانان با اخلاص است کـه باید در خط اسلام و تسلیم مقابل احکام الهى باقى بماند و ایمان خود را توأم باتقوا و عمل همیشه حفظ کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود عنوان کرد: قوام و شخصیت سپاه، به معنویتش است و باید تلاش شود این معنویت در مجموعه روز به روز بیشتر و بیشتر شود و تلاش همه مجموعه‌ها در سپاه و به خصوص نمایندگی ولی فقیه در این راستاست.

وی با اشاره به شاخص‌های یک پاسدار اظهار کرد: ایمان و تعبد، تدین انقلابی، حفظ روحیه انقلابی، پرهیز از دنیاگرایی، ذکر و یاد خدا، خودسازی، ثبات قدم، حفظ معنویات، مردمی بودن، حفظ حسنات و آگاهی سیاسی از شاخص‌های پاسدار است.

قرغی تأکید کرد: امروز باید یک پاسدار الگوی عملی در جامعه باشد، رفتارش، گفتارش، برخوردش در جامعه و حرکت او باید برای افراد جامعه به عنوان یک الگو شناخته و شاخصه‌های پاسداری را در خود متجلی کند.

وی با اشاره به مردمی بودن سپاه گفت: سپاه از بدنه مردم است و مشی مردمی آن سبب ایجاد محبت بین سپاه و مردم می‌شود سپاه باید با دشمن «اشدا علی الکفار» باشد و با ملت و جامعه «رحماء بینهم» باشد و این ارتباط سبب تداوم مکتب سپاه در جامعه است.

قرغی با تأکید بر فرهنگ اسلامی و حفظ آن اظهار کرد: سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و فرهنگ اسلامی یکی از این دستاوردها و یکی از مهم‌ترین آنهاست که امروز رهبر فرزانه انقلاب هم بر آن تأکید دارد و سپاه باید به مقوله فرهنگ اسلامی با توجه به رسالتش توجه کند.

وی افزود: ترویج فرهنگ ناب اسلامی ما که امروز مورد هجمه دشمنان است؛ باید مورد توجه همه مسئولان و مردم باشد و سپاه که حافظ این انقلاب و دستاوردهاست بیشتر در اینجا نقش دارد و باید بدان عمل کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: ترویج فرهنگ اسلام با عمل به آن در جامعه محقق می‌شود و سپاه و بسیج باید به عنوان یک الگو مروج این فرهنگ ناب در قول و فعل در جامعه باشد.

وی با اشاره به ولایت‌پذیری گفت: تبعیت از ولایت سبب حفظ اسلام می‌شود و سپاه که مولود انقلاب و قیام عاشوراست، تابع ولایت بوده و انحراف از ولایت یعنی نابودی سپاه و رسالت آن است.

قرغی خاطرنشان کرد: ولایت‌پذیری جزو لاینفک سپاه پاسداران است و تمام پاسداران در قول و فعل تابع محض ولایت هستند و این را در طول این سال‌ها به خوبی نشان داده‌اند و این سبب دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی با سپاه و بسیج است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گفت: معظم‌له می‌فرمایند «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قُدوه صالحان، پیوسته می‏جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می‏کرد، توانست نقش تعیین کننده‏ای در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی، ایفا و حفظ و استمرار نظام را تضمین کند».






برچسب ها : دفتر خبری بسیج  ,