خبرگزاری فارس: سپاه و پاسداران خود را مطیع محض ولایت می‌دانند

حسین یارمحمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان با تبریک روزهای گرامیداشت مقام پاسدار به پاسداران سلحشور ایران اسلامی و همه پاسداران فرهنگ و اعتقادات اسلامی اظهار کرد: به حق نام‌گذاری روز ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار از هوشیاری امام راحل نشأت می‌گیرد که حافظان انقلاب و اسلام را با قیام عاشورا و سالار شهیدان پیوند زده است.

وی افزود: امام حسین(ع) و یاران با وفایش با درک شرایط و بصیرت و با ایمان و اخلاص و شجاعت و معرفت از همه هستی خود برای حفظ ارزش‌ها و احکام اسلام ناب گذشتند و این درس را به تاریخ بشریت دادند که برای حفظ اعتقادات و جلوگیری از انحراف آن باید با تمام توان وارد میدان شد و از هیچ چیز نهراسید.

جانشین سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: با توجه به عاشورا، یک پاسدار باید مانند یاران امام حسین(ع) از جان گذشته باشد و با بصیرت و شناخت و ایمان و اخلاص و معنویت و معرفت و ذوب بودن در ولایت به حراست از ارزش‌ها بپردازد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران برخاسته از بدنه مردم است، گفت: مهم‌ترین ویژگی اخلاقی پاسداران، مردمی بودن و ساده‌زیستی آنهاست که سبب شده در مان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند.

یارمحمدی تصریح کرد: خلوص، دفاع از اسلام ناب و تبعیت از ولایت سبب شده که استکبار با سپاه و بسیج مانند انقلاب اسلامی مخالف باشد و این از افتخارات سپاه و بسیج است که دشمنان درجه یک اسلام با این نهاد نیز مخالف هستند و در جهان سپاه‌هراسی را در کنار اسلام‌هراسی ترویج می‌کنند.

وی با بیان اینکه استکبار از سپاه هراس دارد، گفت: علت هراس سپاه از سپاه و بسیج، بصیرت و معنویت آن است و شناخت صحیح سپاه از انحراف و دسیسه‌های دشمن و آگاهی مردم از آن سبب شده که تیغ دشمن برابر ملت ایران کند شود و دسیسه‌های آنان به جایی نرسد و این سبب دشمنی آنان است.

جانشین سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به توان دفاعی سپاه گفت: سپاه در کنار توجه به بُعد معنوی و ساختاری خود، به بُعد نظامی و توان دفاعی نیز توجه دارد و امروز یکی از بازوان قدرتمند کشور در زمینه دفاعی و ایجاد بازدارندگی برابر دشمنان داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه در کنار توان دفاعی سپاه وظیفه توجه به ارزش‌ها و فرهنگ انقلاب اسلامی را دارد، اظهار کرد: سپاه همچنان که در بُعد دفاعی قوی است؛ باید در فرهنگ و ترویج ارزش‌ها نیز در جامعه قوی ظاهر شود و با استفاده از بسیج این مهم را نیز در جامعه ترویج و گسترش دهد.

یارمحمدی افزود: یک پاسدار باید الگوی فرهنگ اسلام باشد و هرکس که به او نگاه کند الگویی از یک انسان مسلمان را در ظاهر، رفتار، برخورد و کردار فردی و اجتماعی او لمس کند و این از شاخص‌های مهم یک پاسدار است.

جانشین سپاه شهرستان شاهرود با تأکید بر ولایت‌پذیری و توجه به فرامین رهبری گفت: معنای پاسدار با ولایت درهم آمیخته است؛ سپاه از ولایت جدا نیست و سپاه خود را مطیع محض ولایت می‌داند؛ چرا که ولایت ناخدا و نگهبان راستین انقلاب اسلامی و چراغ راهنمایی سپاه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: تبعیت از ولایت و فرامین و بیانات ایشان سبب رشد و تعالی کشور و انقلاب اسلامی و قوای مسلح و به ویژه سپاه بوده و سپاه پاسداران در خط مقدم دفاع از ولایت و تبعیت از ایشان است.






برچسب ها : دفتر خبری بسیج  ,