پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی اصلی‌ترین مأموریت سپاه است

فرمانده سپاه شاهرود گفت: پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه شئون کشور، اصلی‏ترین ماموریت سپاه است.

عباس مطهری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیچج به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار با اشاره به نامگذاری ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار اظهار کرد: منتسب کردن خود به بزرگان و اولیا خدا کار زیرکان است و در میان این بزرگان امام حسین(ع) یکى از بزرگترین شاخص‌هاست و نور مبارک ایشان مـثـل خـورشـیـد مـى‌درخـشـد و اگر کسی خود را در پرتو این خورشید قرار دهد این بسیار برجسته و ممتاز است.

وی افزود: پاسداران این زیرکى را به داشتند که روز ولادت امام حسین(ع) را با نام پاسدار گره بزنند و هـرکـس صـفـحـه انقلاب را بنگرد و این کتاب قطور پربرگ را ورق بـزنـد، درباره پاسداران خواهد دید، پاسداران به برکت مشابهت به رفتار حسین بن على (ع) خیلى ارزش ‍ آفریدند.

فرمانده سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: یک پاسدار باید در ابتدا معرفت دینی داشته باشد که به فرموده رهبر انقلاب عـلم، عـمـل، مـعـرفـت و آگـاهـى دیـنـى که دشـمـن‌شـنـاسـى، دوسـت‌شـنـاسـى، جـریـان‌شـنـاسـى و قـدرت تـحلیل سیاسى جزو همان بخش معرفت دینى و عمل است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب تأکید دارند «ولایـت فـقـیـه بـاید همچون خون زندگى بخش، در رگ سپاه جارى باشد و این جریان باید در عملکرد سپاه و سپاهیان تجلّى کند».

مطهری بیان کرد: اگر سپاه تحت زعامت و نـظـارت مـسـتـمـر ولایـت فـقـیـه نـبـاشـد از سـوى دشـمـنـان بشدت مورد تهدید قرار گرفته و احتمال نفوذ و انحراف خط سپاه نگران کننده خواهد بود.

وی تأکید کرد: سـپـاه پاسداران با مردمى بودن، زاهدانه بودن و انقلابى بودن مقبول و جزء تفکیک‌ناپذیرى از انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص سپاه گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سخنی می‌فرماید«شـما میوه گرانبهاى شجره طیبه انقلاب اسلامى هستید، اعتبار و عزت سپاه در گرو عملکرد شما سپاهیان است همچنان که موجودیت انقلاب در گرو عملکرد سپاه است و چه پرمغز و شیوا است این کلام کوتاه امام که اگر سپاه نبود کشور هم نبود«.

وی در ادامه افزود: سـپاه، مجموعه‌اى از بهترین عناصر مومن و انقلابى است که در سخت‌ترین میدان‌ها وارد شدند و در طـول امـتـحـان‌هـاى دشـوار، قـدم بـه قـدم پـیـش رفـتـنـد و تـکـامـل پـیـدا کـردنـد و الان در ریـحـان شـبـاب اسـت و سـپاه در اوج جوانى و قدرت و نشاط است.

مطهری با اشاره به ویژگی‌های یک پاسدار گفت: تعالی معنوی، اتکال به خدا، اخلاص، تزکیه و تربیت، حافظ نظام، همیشه آماده و گوش به فرمان ولایت بودن از شاخص‌های پاسداری است.

وی با اشاره به اهداف تأسیس سپاه پاسداران اظهار کرد: نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان‏های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا و تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از اهداف تشکیل سپاه است.

مطهری با بیان اینکه سپاه در طول این 35 سال با تمام توان در تلاش برای حفظ انقلاب اسلامی بوده است، افزود: دشمن استکبار با انقلاب اسلامی و به تبع آن سپاه و بسیج حرکت در خط اسلام ناب و تبعیت از ولایت و حفظ و حراست از اسلام است که این را دشمنان و استکبار جهانی هرگز بر نمی‌تابند.

فرمانده سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: تا اسلام هست دشمنان هستند و تا دشمنان هستند سپاه و بسیج به عنوان نگهبانان این شجره طیبه حضور قاطعانه دارند و در برابر زیاده خواهی ها استکبار مانند همیشه می‌ایستند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های سپاه در عرصه‌های مختلف دفاعی و بازدارندگی گفت: امروز توان بازدارندگی ما برای دشمنان ما نیز ملموس است و برای همین جرات خطا را ندارند و هرگز به خود جرأت حرکت نامتعارف را نمی‌دهند؛ چرا که در دوران دفاع مقدس قدرت سپاه و بسیج را کاملاً لمس کرده‌اند.

مطهری با اشاره به عامل موفقیت سپاه بیان کرد: عامل اصلى موفقیت سپاه این است که با بصیرت در هر زمان وظیفه و مأموریت را خوب تشخیص می‌دهد و با تبعیت از رهبرى در سنگر مقدم انقلاب حضور یافت و در دفاع از انقلاب و اسلام استقامت و پایمردى نشان می‌دهد و هرگز فشارها و سختى‏هاى مبارزه و وسوسه‏هاى دنیوى سپاه را منفعل نمی‌کند.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ و نقش سپاه در آن گفت: پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه شئون کشور، اصلی‏ترین ماموریت سپاه است و در دهه اخیر که دشمنان بیداری اسلامی، دایره تهدیدهای خود را در حوزه فرهنگ، متمرکز و سطح عملیات روانی خویش را گسترده کرده است، سپاه در این نقطه متمرکز شده است.

فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: توجه به فرهنگ از حساسیت اوضاع فرهنگ جهانی و تهدیدهای بر ضد جهان اسلام سرچشمه می‏گیرد و فعالیت‏های فرهنگی سپاه به عنوان یکی از مأموریت‏های اصلی این نهاد در کنار مأموریت‏های دیگر است.

وی با اشاره به مدیریت جهادی که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مدیریت جهادی مبتنی بر علم و دانش در کنار تقوا و بصیرت بود که دفاع مقدس را پیش برد و ما به پیشرفت‌های فراوان علمی و دفاعی دست یافتیم.

مطهری افزود: ما برای رسیدن به مدیریت جهادی نیاز به علم با عمل و مدیریت انقلابی و اخلاص در قول و فعل داریم تا بتوانیم در برهه کنونی از این مشکلات با صلابت عبور کنیم و نیروهای مسلح و سپاه این مدیریت را به عینه نشان داده و می‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: سپاه پاسداران با تبعیت از مسیر سرخ عاشورا و حرکت در مسیر ولایت رو به سوی تشکیل تمدن بزرگ اسلامی و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت پیش می‌رود و در این راه از هیچ چیز پروا ندارد.

 






برچسب ها : دفتر خبری بسیج  ,