ترویج امر به معروف عامل گسترش احکام الهی در جامعه است

خبرگزاری بسیج: استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب تقویت و گسترش احکام الهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام مجید یوسفی در نشست اخلاقی پاسداران سپاه شاهرود که در حسینیه ثارالله این نهاد برگزار شد، در سخنانی با اشاره به پایان ماه رجب و اعمال و اذکار آن بیان کرد: رجب، ماه امیرالمؤمنین (ع) و زمان استغفار و توبه و پاک‌سازی روح از زنگار گناه و عصیان و فرصت خوبی برای آماده شدن و درک ماه رمضان بود.

وی افزود: در ماه رجب، اعمال نیک چند برابر می‌شد و اذکار مختلفی وارد شده، که هر کدام ثواب‌های زیادی را برای مؤمنان در بردارد و باید همه ما بدان توجه می‌کردیم.

یوسفی خاطر نشان کرد: خودسازی مهم‌ترین درس ماه رجب است و باید از این ساعات روحانی در ماه‌های بعد بهره لازم را ببریم و خود را بیش از پیش برای درک ماه رمضان آماده مهیا سازیم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه به یاری رساندن به جامعه و نیازمندان اظهار کرد: وظیفه همه ماست که به نیازمندان کمک کنیم و یاری برسانیم و باید این را به عنوان یک اصل اساسی در زندگی رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه کمک به دیگران و یاری رساندن به افراد جامعه دارای ثواب بسیاری است، افزود: باید در خود این کار نیک را نهادینه و تلاش کنیم در کنار واجباتی چون نماز و روزه، کمک‌رسانی به مردم را نیز قرار دهیم.

یوسفی بیان کرد: کمک کردن حتماً جنبه مادی ندارد و اگر ما در جایگاهی که قرار دادیم، بتوانیم با زبان، آبرو یا قلم کار بنده‌ای را انجام دهیم، این خود کمک و یاری به مردم است و دارای پاداش دنیوی و اخروی است.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با تأکید بر توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب تقویت و گسترش احکام الهی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: فرد فرد جامعه وظیفه دارند با رفتار خود مروج معروفات و نهی‌کننده از منکرات باشند و باید این به عنوان یک اصل اساسی جامعه اسلامی نهادینه شود.

یوسفی تصریح کرد: همه ما در قبال رفتار خود در جامعه مسئول هستیم و باید به مسئولیت خود به خوبی عمل کنیم و جامعه را از گمراهی و کج‌اندیشی به راه راست و صلاح هدایت کنیم.






برچسب ها : اخبار سپاه ناحیه  ,