تشکیل تیم های جمع آوری آثار شهدای طلبه و روحانی شاهرود

مسئول بسیج طلاب و روحانیون شاهرود گفت: حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون شهید مطهری شاهرود اقدام به تشکیل تیم‎های جمع‎آوری آثار شهدای طلبه و روحانی کرد.

حجت‏ الاسلام عباسعلی ترشیزی در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان گفت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش در جهت ماندگاری رشادتها، ازخودگذشتگی‏ها، خاطرات و سیره رزمندگان و شهدا دوران دفاع مقدس تیم‏های جمع‏آوری آثار شهدای طلبه و روحانی شاهرود انجام شد.

وی افزود: در راستای اجلاسیه 3هزار شهید استان و بیش از هزار شهید شاهرود حوزه شهید مطهری و ستاد کنگره شهدا روحانی شاهرود تیم جمع‏آوری آثار شهدا را تشکیل دادند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون شاهرود خاطرنشان کرد: شهرستان شاهرود 53 شهید روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تقدیم اسلام کرده است که تلاش می شود آثار و سیره آنان مستندسازی شود.

ترشیزی تصریح کرد: انجام مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان شهدا، ضبط و ثبت خاطرات شهدا از زبان خانواده، دوستان و همرزمان شهدا، جمع‏آوری آثار حجمی شهدا، متن‏نگاری مصاحبه‏های انجام شده و ثبت و درج در پرونده شهدا،جمع‏آوری خاطرات سوژه‏ای شهدا از درون مصاحبه‏ها و جمع‏آوری اسناد و مدارک شهدا از جمله برنامه‏های تیم جمع‏آوری آثار شهداست.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون شاهرود بیان کرد: در پایان بعد از تکمیل هر پرونده نخسه‏ای از آن تحویل ستاد کنگره شهدا شهرستان و نخسه‏ای به کنگره مرکزی شهدای روحانی کشور جهت تدوین فرهنگ نامه شهدای روحانی خواهد شد.

وی با تقدیر از خانواده شهدا طلبه و روحانی شاهرود در جهت نشر فرهنگ شهدا گفت: از خانواده شهدا و روحانی که ما را در جهت حفظ و ترویج فرهنگ شهدا کمک و یاری کرده‏اند، تقدیر و تشکر می‏کنیم و امیدواریم با دعای شهدا در دنیا و آخرت دستمان از اسلام و اهل بیت(ع) کوتاه نشود.






برچسب ها : بسیج طلاب و روحانیون  ,