پیامبر اعظم (ص) حجت تمام خداوند بر مردم دنیاست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: رفتار، اعمال و سیره و منش پیامبر برای همه الگو است و باید از ایشان تبعیت و اطاعت کرد؛ چرا که پیامبر اعظم (ص) حجت تمام خداوند بر مردم دنیاست.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام حسین قرغی در گردهمایی توجیهی برنامه های سال 93 نمایندگی ولی فقیه در حوزه‌ها و اقشار بسیج که با حضور مسئولان عقیدتی نظارت و شعب نمایندگی در حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شاهرود برگزار شد با گرامیداشت ماه مبارک رجب و توجه دادن به استفاده از برکات این ماه و سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 اظهار کرد: سوم خرداد ماه روز ملی مقاومت و ایثار و روز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است.

وی با تأکید بر خودسازی در ماه رجب برای درک ماه شعبان و رمضان گفت: این ماه فرصت خوبی است با خودسازی و گرفتن روزه و استغفار خود را برای مهمانی خدا آماده کنیم و امیدوارم که همه بهره لازم را ببریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با اشاره به آیه سوره آل عمران در مورد پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید«ای پیامبر به مردم بگو اگر شما خدا را دوست دارید پس باید از پیامبر تبعیت کنید تا شما را خدا دوست بدارد».

وی افزود: این جمله شرطیه است و لازم و ملزوم دارد و لازمه دوست داشتن خدا تبعیت از پیامبرش عنوان شده است.

قرغی خاطر نشان کرد: خداوند در آیات دیگری از قرآن نیز پیامبر را الگو و اسوه معرفی می‌کند و او را از هوا و هوس در بیان وحی مبرا از هر کجی و انحراف معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: رفتار، اعمال و سیره و منش پیامبر برای همه الگو است و باید از ایشان تبعیت و اطاعت کرد؛ چرا که پیامبر اعظم (ص) حجت تمام خداوند بر مردم دنیاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با اشاره به روز بزرگداشت ملاصدرا گفت: این شخصیت که در فلسفه حرف اول را می‌زند و علمای بزرگ تا عصر حاضر تابع فلسفه الهیه و حرکت جوهری او هستند بعد از 40 سال تحقیق و پژوهش وقتی به آیه اطاعت از پیامبر در همه امور رسید گفت که ما این همه سال عمر را بیهوده صرف کرده‌ایم و حال اینکه خدا راه را مشخص کرده است.

وی تبعیت از پیامبر (ص) را در همه شئون فردی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: باید در احکام و عقاید خود تابع سنت پیامبر باشیم و تلاش کنیم در این راه موفق شویم.

قرغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: این مجموعه توانمند و یک دست است و در این چند سال اخیر با همکاری و همدلی توانسته بسیاری از برنامه‌های استانی را در شاهرود اجرا کند و به عنوان برتر استانی معرفی شود.

وی با تقدیر از قسمت‌های مختلف نمایندگی ولی فقیه در خصوص ارسال و انتشار به موقع اطلاعات و اخبار اظهار کرد: ما از دست‌اندرکاران به خصوص روابط عمومی و دفتر خبری بسیج شاهرود تقدیر می‌کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با تأکید بر نظارت بر پایگاه‌ها تصریح کرد: کار نمایندگی ولی فقیه نظارت بر عملکرد پایگاه‌ها و حوزه‌ها در تمام برنامه‌های ابلاغی و اجرایی و حلقه‌های صالحین است.

وی با تأکید بر هماهنگی و ارتباط بیشتر رده‌ها با یکدیگر خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا مسئولیت‌های محوله را به خوبی انجام دهیم تا راه و هدف متعالی بسیج و سپاه در تحقق تمدن بزرگ اسلامی و حکومت جهانی عدل محقق شود.






برچسب ها : نمایندگی ولی فقیه ناحیه  ,