خبرگزاری فارس: برگزاری دومین گردهمایی تخصصی پدافند هوایی نیروی زمینی موفقیت‌آمیز بود

سردار عبدالرحیم ابراهیمیان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان اظهار داشت: دومین گردهمایی تخصصی یک روزه پدافند هوایی در گروه 10 محرم شاهرود برگزار شد.

وی گفت: با توجه به نقش و جایگاه کلیدی و حیاتی پدافند هوایی در دکترین دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و تأکید فرماندهی معظم کل قوا که اولویت امور نظامی پدافند هوایی است، دومین گردهمایی تخصصی پدافند هوایی برگزار شد.

فرمانده پدافند هوایی محرم افزود: این گردهمایی با هدف ارتقای سطح دانش نظامی، تخصصی و آشنایی پایوران گروه و یگان‌های مدعو با سامانه‌های موشکی و توپخانه پدافند هوایی ارتفاع پایین و سامانه‌های ردیاب کنترل آتش الکترواپتیک به معنی اعم و مباحث نوین این حوزه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این گردهمایی، مسئولانی از یگان‌های پدافند نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل تیپ 21 امام رضا (ع) و تیپ 47 سلمان خراسان رضوی، تیپ 12 قائم آل محمد (عج) سمنان، گروه 45 جوادالأئمه (ع) گلستان و گروه 10 پدافند هوایی محرم شاهرود حضور داشتند.

ابراهیمیان تصریح کرد: اساتید قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) و مسئولان مجتمع دانشگاهی هوافضای عاشورا در کارگاه‌های آموزشی به تبیین نقش پدافند هوایی در جنگ‌های آینده و اهمیت و جایگاه آن در افزایش ضریب امنیتی کشور مطالبی ارائه کردند.

فرمانده پدافند هوایی محرم گفت: در این گردهمایی، دو مقاله از مقالات رسیده به دبیرخانه توسط دو نفر از کارکنان گروه 10 محرم با محوریت سامانه‌های کروز و راه‌های مقابله با آن ارائه و بررسی شد.

 






برچسب ها : گروه 10 محرم  ,