خبرگزاری فارس: فرماندهان بسیج دانش‌آموزی شاهرود با مصاحبه تخصصی معرفی می‌شوند

محمدمهدی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه سازمان بسیج دانش‌آموزی، از سال آینده فرماندهان واحدهای مقاومت پیشگامان (دبیرستان دوره دوم) از بین دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند و دانش‌آموزان واجد شرایط باید شناسایی شوند.

وی افزود: با توجه به اهمیت فرماندهان واحدها در اجرای برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس و توجه بیشتر به دانش‌آموزان که مدیران اجرایی آینده کشور هستند، انتخاب فرماندهان دانش‌آموزی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: با توجه به ابلاغ سازمان بسیج دانش‌آموزی مدارس با تشکیل جلسه با حضور مدیر، فرمانده واحد بسیج، فرهنگی بسیجی و تعدادی از دانش‌آموزان مؤثر و فرهنگیان، به انتخاب سه گزینه برای تصدی فرمانده واحد همت می‌گمارند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بعد از تصویب و معرفی این سه گزینه به بسیج دانش‌آموزی، مسئول بسیج دانش‌آموزی یا نماینده وی از این سه گزینه مصاحبه تخصصی انجام می‌دهند تا نفر شایسته‌تر برای طی دوره آموزشی به استان معرفی شود.

وی با بیان اینکه مصاحبه تخصصی از تمام دانش‌آموزان معرفی شده برای تصدی فرماندهی واحد بسیج دانش‌آموزی پیشگام برگزار شد، بیان کرد: حوزه‌های مقاومت ایمان، ایثار و کوثر با برگزاری مصاحبه تخصصی قریب به 50 نفر را برای طی دوره آموزشی فرماندهی واحد به سازمان بسیج دانش‌آموزی استان معرفی کردند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود تأکید کرد: منتخبان در تیر ماه در دوره یک هفته‌ای در مشهد مقدس شرکت می‌کنند و با ساختار بسیج دانش‌آموزی و شرح وظایف خود آشنا و برای تصدی فرماندهی واحد در سال تحصیلی آینده آماده می‌شوند.

وی اظهار کرد: مصاحبه تخصصی از دانش‌آموزان از موضوعات، عقیدتی، سیاسی، معرفتی، بصیرتی، مدیریتی و مهارتی انجام شد که کسانی که امتیاز بالاتری را کسب کننده برای شرکت در دوره معرفی می‌شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه علاوه بر انتخاب این دانش‌آموزان که افراد ممتاز واحدهای آموزشی خود از لحاظ علمی، معرفتی و بصیرتی در پایه دوم دبیرستان دوره دوم هستند، افزود: با خانواده این افراد نیز بعد از انتخاب نهایی در خصوص پذیرش این مسئولان صحبت خواهد شد و خانواده‌ها نیز در جریان این موضوع قرار می‌گیرند و تأیید آنها نیز یکی از شروط تصدی فرماندهی واحد از سوی دانش‌آموزان است.






برچسب ها : بسیج دانش آموزی  ,