خبرگزاری فارس: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه شاهرود

محمدمهدی فاتح امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان درباره علت اینکه 90 درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه غیرشاهرودی هستند، اظهار داشت: دانشگاه نهادی ملی است و موقعی رشد می‌کند که از سراسر ایران عده‌ای حاضر به خدمت در آن باشند؛ همان‌طور که شما حق دارید بروید و در نقاط دیگر فعالیت کنید.

وی تصریح کرد: استادان سایر نقاط ایران نیز این حق را دارند که در شاهرود فعالیت داشته باشند و محدودیتی در این زمینه نداریم و از همه دعوت به همکاری می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود در خصوص برنامه‌های خود در این دانشگاه در جهت تبدیل علم به ثروت بیان کرد: توجه به معضلات کشور، توسعه مراکز علمی، سرمایه‌گذاری روی قطب‌های علمی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به مجموعه هیئت علمی و تغییر شیوه مدیریتی و اینکه موضوعات پروژه و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، در دستور کار قرار داشته و این نیاز به حرکت جمعی دارد.

فاتح در خصوص اعتبارات دولتی و پیگیری‌های که تا سقف درخواست 80 میلیاردی که قبلاً شده بود و دریافت نشد، نیز عنوان کرد: از آنجایی که به تازیگی مسئولیت بر عهده من نهاده شده، امیدواریم با کارهای رو به پیشرفت و بیشتر بودجه سابق را که 55 میلیارد تومان بوده است، بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به نگاه و رویکرد خود به رشته‌های فنی و اینکه رشته‌های بومی زیر نگاه ملی حذف نشود، بیان کرد: اینکه علم به ثروت تبدیل شود، فرمایش مقام معظم رهبری و بحثی راهبردی است و این برداشت که برخی رشته‌ها حذف شوند، اشتباه است؛ بلکه تبدیل علم به ثروت همه رشته‌ها را در بر می‌گیرد.

فاتح افزود: علوم فنی هم بخش نظری و غیرعملی دارند؛ ولی باید به علمی کاربردی تبدیل شوند؛ در این راستا، ما از شرکت‌ها و ادارات مختلف از جمله نفت، مخابرات، راه و ترابری، شهرداری و ... دعوت می‌کنیم که موضوعات نیازمند خود را در اختیار ما قرار دهند تا آنها را روش کار قرار دهیم و علم را وارد عرصه عمل کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مد نظر با توجه به ظرفیت دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: بعد از اخذ مجوزهای لازم در نهادهای مختلف، می‌توانیم با بخش‌های گوناگون درون دانشگاهی و برون دانشگاهی تعامل داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود در خصوص نگاه به تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: تشکل‌ها باید وحدت جامعه را اساس کار خود قرار دهند و از فرقه‌گرایی بپرهیزند و از افراط و تفریط دوری کنند.

فاتح بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید با اعتدال به جای دعوا و درگیری، کارها را پیش ببرند و با تعامل کارها پیش برده شود؛ در این صورت ما هم از تشکل‌های قانونی حمایت خواهیم کرد.






برچسب ها : بسیج دانشجویی  ,