آیین بزرگداشت2 شهدا گمنام دانشگاه شاهرود برگزار شد

خبرگزاری بسیج: آیین بزرگداشت دو شهید گمنام خاکسپاری شده در پردیس دانشگاه شاهرود با حضور مردم همیشه در صحنه شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، در این آیین که همزمان با نمازمغرب و عشا در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، اقشار مختلف مردم و بسیجیان یاد و خاطره این دو شهید گمنام و همه شهدای عزیز انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام علیرضا رسولی‌نژاد سخنران این مراسم در سخنانی با اشاره به مقام رفیع شهدا و تجلیل از مقام شهدا اظهار کرد: شهدا را فقط شهدا می‌شناسند؛ چرا که به آن مقام بزرگ و رفیع دست یافته اند و با درک این جایگاه به این مقام پی برده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه قم با تأکید بر ادامه دادن راه شهدا گفت: شهدا با حضور در جمع ما یادآوری می‌کنند که راه ما را فراموش نکنید که اگر از راه ما گمراه شوید مطمئناً به پردگاه خواهید رسید.

عضو ستاد سیره شهدا قم خاطرنشان کرد: حضور شهدا یادآوری این جمله است که ای مردم راه را فراموش نکنید و بدانید برای چه انقلاب کرده‌اید و به چه هدفی می‌خواهید دست پیدا کنید.

وی تصریح کرد: بعد از 25 سال از جنگ حضور پیکر شهدایی که 32 سال پیش شهید شده‌اند گواه این مطلب است که شهدا غافل نیستند و با حضور خود به ما گوشزد می‌کنند راه را گم نکنید.

رسولی‌نژاد بیان کرد: راه شهدا راه اسلام و انقلاب و راه ولایت و تبعیت محض از ولی است و ما باید با توجه به این خط حرکتی مسیر روشن فردا را در پیش بگیریم تا موفق شویم.

این مراسم به همت سپاه شاهرود و همکاری نهادها و ارگان های مختلف شهرستان در بزرگداشت دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در پردیش دانشگاه شاهرود آرام گرفتند برگزار شد.

لازم به ذکراست در روزهای 16 و 17 اردیبهشت شاهرود میزبان دو لاله پرپر بود که در سال 1361 در جزیزه مجنون عملیات خیبر شربت شهادت نوشیده بودند و بعد از 32 سال بر دست مردم ولایتمدار و شهید پرور شاهرود تشییع شدند و در پردیس دانشگاه شاهرود آرام گرفتند و آمار شهدا گمنام تدفین شده در شهر شاهرود را به 21 رساندند روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

 در این مراسم مداحان اهل بیت نیز در وصف شهدا مرثیه سرایی نمودند.






برچسب ها : بسیج دانشجویی  ,