مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود گفت: 17 پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم بخش مرکزی، بسطام و کلاته‌خیج شهرستان شاهرود اجرایی شده است.

جواد رضوانی در گفت‏ وگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان سمنان به مناسبت روز بسیج سازندگی ضمن گرامیداشت این روز با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه شاهرود در سال 92 اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای وظایف خود در محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی مناطق محروم و همچنین انجام برنامه‌های اقتصادی و بنگاه‌های زودبازده برنامه‌های بسیاری را در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت و کمک به بهبود اقتصاد بسیجیان انجام داده است.

وی افزود: بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی که تأکید رهبر انقلاب است در سه محور پرداخت وام‌های اقتصاد مقاومتی، جلسات و کارگاه‌های آموزشی و محرومیت‌زدایی برنامه‌های مختلفی را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به وام‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: چهارصد میلیون تومان در عرصه‌های پرورش مرغ بومی، بوقلمون، تولید زعفران، تولید کود ورمی کمپوست، صنایع دستی (قالی بافی،گلیم بافی،منبت کاری و..)، محصولات گلخانه‌ای، پرورش ماهی و زنبور عسل، تولید قارچ و کارگاه‌های کوچک زودبازده تبدیلی مانند میوه و سبزی خشک کنیوام قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌ایم.

رضوانی تصریح کرد: هشتصد میلیون تومان در عرصه‌های تولید کودورمی کمپوست، پرورش مرغ بومی، قارچ، زنبورعسل، شترمرغ، بلدرچین، کبک، غاز، اردک و ماهی قزل آلا، کپور، میگو، محصولات گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و زعفران به صورت کارگاه‌های زودبازده وام عقود اسلامی به متقاضیان واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و توانمندسازی بسیجیان توسط کارشناسان مجرب در خصوص کشاورزی، پرورش ماهیان زینتی، تشکیل کارگره‌ها اقتصادی و استفاده از صاحب نظران عرصه اقتصاد، برگزاری جلسات و کارگروه تولید کودورمی کمپوست و پرورش قارچ با تولیدکنندگان جهت متمرکز شدن و بهبود تولید و کیفیت فروش و برگزاری جلسات منظم و مستمر با مدیریت اداره ترویج جهادکشاورزی شاهرود جهت هماهنگی و با مسئول بانک مهر اقتصاد جهت تسهیل در روند پرداخت وام‌ها از برنامه‌های اجرایی بسیج سازندگی در سال 92 است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود با اشاره به موضوع محرومیت‌زدایی و برنامه‌ها در این بخش اظهار کرد: اجرای 17 پروژه محرومیت‌زدایی با مبلغی بالغ بر 120 میلیون تومان در مناطق محروم بخش مرکزی، بسطام و کلاته‌خیج شهرستان شاهرود هزینه شده است.

وی افزود: اعزام اکیپ درمانی و دندانپزشکی در پنج نوبت به مناطق محروم و برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه طرود به مدت 4 روز و انجام خدمت بهداشتی درمانی و جراحی به 5300 نفر در این منطقه از برنامه‌های بهداشتی و درمانی بسیج سازندگی شاهرود در سال 92 است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود با اشاره به توزیع بسته‌های رایگان بهداشتی و غذایی به مناطق محروم گفت: توزیع 150 بسته به مبلغ اسمی هر بسته 55 هزار تومان در مناطق مروح طرود، پل ابریشم، ابر و فرومد در جهت رفاه خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع 20 هزار جوجه مرغ بین روستائیان که تعداد پنج هزار قطعه به صورت رایگان بین افراد نیازمند توزیع شد در جهت اقتصاد مقاومتی در سال 92 انجام پذیرفته است.

رضوانی با بیان اینکه بسیج سازندگی در جهت رفع محرومیت و ایجاد طرح‌های عمرانی و آبادنی و به خصوص کمک به ایجاد بنگاه‌های زودبازده تلاش می‌کند، اظهار کرد: در سال 93 نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اردوهای جهادی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و در خصوص اقتصاد مقاومتی و تشکیل بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی زودبازده نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است.






برچسب ها : بسیج سازندگی  ,