مدیر سابق آموزش و پرورش شاهرود گفت: باید ویژگی‏های شهید مطهری را شناخت و با توجه به آن راه ایشان را پیش گرفت تا بتوان به مانند او از پایه ‏های منفرد کل ساخت.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حسن رستمی در همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه که با حضور فرماندهان پایگاه‏ها و حوزه‏ها،مسئولان عقیدتی سیاسی پایگاه ها و حوزه ها و مربیان عقیدتی سیاسی بسیج اقشار در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و معلم و یاد شهدا و امام راحل به بررسی ویژگی‌های شهید مطهری پرداخت و اظهار کرد: استاد شهید مطهری در ابعاد مختلف می‌توان بررسی کرد و هر یک از این ابعاد فردی و اجتماعی ایشان می تواند موضوع بحث و سخنرانی قرار گیرد.

وی افزود: مطهری فردی آگاه به زمان خود بود و با شناخت درست عصر خود و مشکلات و چالش‌های آن با پاسخگویی به مشکلات و حل بحران‌ها می‌پرداخت و این بسیار موضوع برجسته و مهمی است.

رستمی خاطرنشان کرد: شناخت صحیح شرایط از هر کسی برنمی‌آید و این شناخت صحیح می‌تواند انسان را به سوی مقصد متعالی راهنمایی کند.

وی تصریح کرد: شهید مطهری با شناخت درست نیازها و درخواست‌های عصر خود کوشید جواب به این سؤالات را بیابد و برای ذهن تشنه و مشتاق ارائه کند.

مدیر سابق آموزش و پرورش شاهرود با اشاره به قدرت تجزیه و تحلیل شهید مطهری گفت: این استاد شهید با بررسی جوانب مختلف یک موضوع تحلیل منطقی و درستی را از آن موضوع ارائه می‌داد که همه اذهان مشتاق را جذب می‌کرد.

وی بیان کرد: شهید مطهری با شجاعت و ایثار بالا در برابر انحرافات و کچ اندیشی‌های بد اندیشان ایستاد و با قاطعیت بیان و تسلط خود بر امور جواب آنها را می‌داد بطوری که آنها دیگر ساکت می‌شدند.

رستمی با اشاره به صبر و تحمل استاد و دور اندیشی این شهید اظهار کرد: شهید مطهری جلوتر از زمان خود را می‌دید و برای همین هم کتاب‌های او امروز هم تازگی دارد و راهگشای بسیار از دغدغه های نسل امروز است.

وی افزود: پاسخ گویی روان به سوالات رایج نسل جوان از فنون بارز شهید در سخنوری بود و استدلال‌های محکم و منطقی او راه را برای هر بهانه گیری سد می کرد.

مدیر سابق آموزش و پرورش شاهرود تصریح کرد: باید ویژگی‌های شهید مطهری را شناخت و با توجه به آن راه ایشان را پیش گرفت تا بتوان به مانند او از پایه های منفرد کل ساخت.

وی با اشاره به ولایت‌پذیری و احترام استادی و شاگردی گفت: ما باید از شهید مطهری درس ولایت پذیری و احترام به استاد را بیاموزیم و بفهمیم احترام و ارزش برای علم و دانش و استاد چگونه است.

در این همایش از شش مربی ممتاز و مسئول عقیدتی سیاسی حوزه ها و اقشار بسیج و 2 مربی حفاظتی برتر با اهدا هدایایی تقدیر شد.

این همایش به همت عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شد.






برچسب ها : عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه  ,