خبرگزاری فارس: پرداخت 1.2 میلیارد تسهیلات در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شاهرود

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، جواد رضوانی در گفت‏وگو با خبرنگاران به مناسبت روز بسیج سازندگی، ضمن گرامیداشت این روز با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه شاهرود در سال 92 اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای وظایف خود در محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی مناطق محروم و همچنین انجام برنامه‌های اقتصادی و بنگاه‌های زودبازده، فعالیت‌های بسیاری را در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت و کمک به بهبود اقتصاد بسیجیان انجام داده است.

وی افزود: بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر انقلاب است، به سه فعالیت اساسی در وام‌های اقتصاد مقاومتی، جلسات و کارگاه‌های آموزشی و محرومیت‌زدایی برنامه‌های مختلف را اجرایی کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی شهرستان شاهرود با اشاره به پرداخت وام‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: 400 میلیون تومان در عرصه‌های پرورش مرغ بومی، بوقلمون، تولید زعفران، تولید کود ورمی کمپوست، صنایع دستی (قالی‌بافی،گلیم‌بافی، منبت‌کاری و ...)، محصولات گلخانه‌ای، پرورش ماهی و زنبور عسل، تولید قارچ و کارگاه‌های کوچک زودبازده تبدیلی مانند میوه و سبزی خشک کنی وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌ایم.

رضوانی تصریح کرد: 800 میلیون تومان در عرصه‌های تولید کود ورمی کمپوست، پرورش مرغ بومی، قارچ، زنبور عسل، شترمرغ، بلدرچین، کبک، غاز، اردک و ماهی قزل‌آلا، کپور، میگو، محصولات گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و زعفران به صورت کارگاه‌های زودبازده وام عقود اسلامی به متقاضیان واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و توانمندسازی بسیجیان توسط کارشناسان مجرب در خصوص کشاورزی، پرورش ماهیان زینتی، تشکیل کارگروه‌های اقتصادی و استفاده از صاحب‌نظران عرصه اقتصاد و ... نیز در شاهرود عملیاتی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی شهرستان شاهرود از برگزاری جلسات و کارگروه تولید کودورمی کمپوست و پرورش قارچ با تولیدکنندگان برای متمرکز شدن و بهبود تولید و کیفیت فروش و برگزاری جلسات منظم و مستمر با مدیریت اداره ترویج جهاد کشاورزی شاهرود به منظور هماهنگی و با مسئول بانک مهر اقتصاد برای تسهیل در روند پرداخت وام‌ها خبر داد.






برچسب ها : بسیج سازندگی  ,