همایش اقتصادی طرح همگام با کشاورز در شاهرود برگزار شد

خبرگزاری بسیج: همایش اقتصادی با موضوع طرح همگام با کشاورز با حضور فعالان بسیجی در شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، این همایش به همت بسیج سازندگی سپاه شاهرود و با حضور فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت، سرگروه‌ها و مربیان صالحین، مسئولان سازمان بسیج مهندسین و سازندگی استان و مسئولین دستگاه‌های کشاورزی شهرستان در کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان سمنان در این همایش در سخنانی با اشاره به طرح (همگام با کشاورز) گفت: استان سمنان به عنوان استان نمونه کشوری این طرح انتخاب شده و دلیل این انتخاب هم قطب کشاورزی بودن این استان و همچنین موقعیت فصلی این استان است.

مرتضی دهرویه افزود: در این طرح که با همکاری بسیج سازندگی و ادارات جهادکشاورزی شهرستان‌ها انجام می‌شود تلاش است تا بهره‌وری بیشتری از اقتصاد در بحث کشاورزی برای جامعه و کشاورزان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در سراسر استان این طرح با برگزاری جلسات توجیهی و مقدماتی آغاز شده است و در شهرستان شاهرود که قطب کشاورزی استان نیز هست امیدواریم با پشتکار و استقبال مسئولان و کشاورزان با جدیت عملیاتی شود.

دهرویه خاطرنشان کرد: در این طرح آموزش‌های مختلفی به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و همچنین برداشت‌کنندگان این محصولات با وسایل دستی و مکانیکی ارائه می‌شود تا بهره‌وری محصولات بالا رود و ضایعات محصولات کاهش یابد و کمک به اقتصاد و کشاورزی کشور شود.

در این همایش دوست محمدی مسئول بسیج سازندگی استان نیز در سخنانی با اشاره به حضور بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف عمرانی و خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق محروم گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با تلاش و همت همه دست اندرکاران در جهت افزایش قدرت اقتصادی مناطق محروم تلاش کنیم.

وی افزود: بسیج سازندگی با همکاری بسیج مهندسین در تلاش است که طرح(همگام با کشاورز) در استان اجرا شود تا بهره لازم را کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی از این طرح ببرند.

در این همایش کارگاه توجیهی و آموزشی طرح (همگام با کشاورز) برای مسئولان و فرماندهان بسیجی پایگاه‌ها و حلقه‌های صالحین جهت توجیه بسیجیان برای شرکت در این طرح انجام شد.






برچسب ها : بسیج سازندگی  ,