خبرگزاری فارس: بی‌توجهی به سبک زندگی اسلامی سبب افزایش هزینه‌های خانوار شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حسن رستمی در جمع مربیان عقیدتی سیاسی شاهرود، در سخنانی با گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با اشاره به معضلات فرهنگی جامعه ایرانی اظهار داشت: یکی از معضلات فرهنگی ما که روی اقتصاد هم تأثیرگذار گذاشته، میل به دنیاطلبی است که متأسفانه فرهنگ ما را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

رستمی افزود: معضل دیگر فرهنگی در کشور، بی‌نظمی است که متأسفانه در جامعه ما تأثیر فراوان گذاشته و وقت و ذهن بسیاری را در طول شبانه‌روز درگیر خود می‏کند.

وی تاکید کرد: اینکه رهبری بر فرهنگ و اقتصاد تأکید دارند، برای این است که این دو رابطه‏ای معنادار با یکدیگر دارند و سبب می‏شوند جامعه از آنها مستقیماً تأثیرپذیر شود و هزینه‏های مادی و معنوی بسیاری را به جامعه ما تحمیل کند.

این کارشناس ارشد مشاوره بیان کرد: امروز در تئوری خوب صحبت می‏کنیم و نظریه ارائه می‏دهیم؛ اما در عمل کار مؤثری انجام نمی‏دهیم و این بسیار ناپسند است.

وی با اشاره به رعایت نکردن بهداشت گفت: متأسفانه مسائل ساده بهداشتی را نیز رعایت نمی‏کنیم و این سبب بیماری می‏شود و هزینه سنگینی را به اقتصاد فردی و اجتماع وارد می‏کند.

رستمی افزود: اسلام در تمام این معضلات فرهنگی ما را راهنمایی کرده است؛ اما ما بدان توجه نداریم و برای همین است که رهبری بر سبک زندگی اسلامی تأکید  فراوان دارند؛ چرا که زندگی اسلامی سبب بالارفتن فرهنگ و اقتصاد جامعه ما می‏شود.

استاد دانشگاه‏های شاهرود تصریح کرد: غُر و نِق زدن در جامعه ما بسیار زیاد است و این نیز یک معضل فرهنگی بزرگ در جامعه است و سبب می‏شود افکار مشوش و چهره پُراسترسی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: این افکار سبب می‏شود تا روحیه ما خراب شود و مؤلفه‏ای منفی برای فرهنگ ماست که متأسفانه در جامعه  رو به رشد بوده و باید دقت کنیم و مراقب آن باشیم.

رستمی اظهار کرد: باید به مسئولان اعتماد داشته باشیم و همدیگر را قبول کنیم؛ چرا که ما مطلبی را دیر قبول می‏کنیم و وقتی هم قبول کنیم، باز حاضر نیستیم افکاری که در گذشته پیرامون آن داشته‏ایم، را فراموش کنیم.

استاد دانشگاه‏های شاهرود با بیان اینکه اعتماد به مسئولان و سخنان آنها سبب مقاومت برابر دشمن می‏شود و اعتماد به نفس جامعه را بالا می‏برد، گفت: سخنان رهبر انقلاب به عنوان یک حجت برای همه مطرح است و اگر واقعاً آن را قبول کنیم، کشوری متحد و باروحیه بالا و استرس کم خواهیم داشت.






برچسب ها : عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه  ,