خبرگزاری فارس: نامه‏‌های شهید مطهری به امام اوج تبعیت از ولایت را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حسن رستمی در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی که به همت عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود و با حضور کارکنان این نهاد در حسینیه ثارالله برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با اشاره به دیدگاه فرهنگ در آرا و اندیشه‏های استاد شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری کل فرهنگ را با اهمیت‌تر از اجزای فرهنگ می‏داند و از ویژگی‏های شهید مطهری این بود که از پایه‏های منفرد، کل می‏ساخت.

وی افزود: ضربه‏ای که اسلام از زمان تاسیس مشروطیت تا شهریور سال 1320 خورد، در هیچ زمانی حتی حمله مغول چنین ضربه‏ای را تحمل نکرده بود.

مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: در این مدت، دشمنان فرهنگ ما را مورد هجمه قرار دادند و تلاش کردن فرهنگ و روحیه ایرانی اسلامی را با کار فرهنگی از ما بگیرند و فرهنگ غربی را جایگزین آن کنند.

وی تصریح کرد: عقیده شهید مطهری این بود که انسان باید به رفتار خود ناظر باشد و کار فرهنگی را از خود آغاز کند تا کم کم به جامعه تعمیم یابد و گسترش پیدا کند.

رستمی با اشاره به نامه‏های شهید مطهری به امام راحل و برعکس بیان کرد: در تمام این نامه‏ها، کاملاً ارتباط یک رهبر و یک مطیع را می‏توان دید و مشاهده کرد که شهید مطهری چگونه ذوب در ولایت و استاد خویش است و او را با چه جملات و کلماتی وصف می‏کند.

مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: از نامه‏های شهید مطهری و مراوده‏های ایشان با امام راحل، مطیع و سرسپرده بودن برابر ولایت را می‏بینیم و باید از این رویه الگوبرداری کنیم و در سخن و عمل این‌گونه باشیم.

رستمی با تأکید بر اینکه باید در سخن و عمل نخست خودمان را مخاطب قرار دهیم، گفت: کار اقتصادی و فرهنگی را باید از خود آغاز کنیم و مخاطب را خود قرار دهیم و با این دیدگاه حرکت کنیم تا موفق شویم.






برچسب ها : عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه  ,