خبرگزاری فارس: حضور زنان در جامعه لطمه‏ای به بنیان خانواده وارد نکند

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت ‏الاسلام سیدحسین موسویان در گردهمایی بانوان شاهرودی در فاطمیه باغ‌زندان شاهرود، در سخنانی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و هفته زن با اشاره به نکاتی از زندگی حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی کامل یک زن در جامعه اسلامی بوده که هم عابد و زاهد، هم مدیر خانه و خانواده و هم همسری مهربان و مادری وفادار و دختری هم‌چون مادر برای پدرش بوده و از همه مهم‌تر، مدافع ولایت و احکام و قوانین الهی و اسلامی است.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) با سن کم و دوران زندگی کوتاه خود، الگویی خالص و کامل برای همه اعصار و انسان‌هاست و باید این موضوع برای همه جهانیان تبیین و تشریح شود.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود بیان کرد: امروز زن می‌خواهد بتواند مانند مرد به جامعه و خانواده خود در کمال آرامش و امنیت خدمت کند و این زمینه در جامعه اسلامی فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام، زن را مانند مرد می‏داند و برتری میان این دو را تنها از نظر تقوا قائل است و نه چیز دیگری و این سبب می‏شود که بانوی مسلمان ایرانی بتواند در کمال آرامش و امنیت مانند یک مرد کارهای گوناگونی را انجام دهد.

موسویان با تذکر در خصوص غفلت نکردن از خانواده گفت: حضور زن مسلمان در جامعه و کمک به تولید و اقتصاد و فرهنگ نباید لطمه‏ای به بنیان خانواده‏ها و وظیفه مادری و همسری بانوان وارد کند.

وی تأکید کرد: اسلام وظیفه نخست زن را خدمت در خانه و خانواده، مدیریت منزل و تربیت فرزندان بیان می‏کند و این موضوع در سخنان بانوی اول خلقت، حضرت زهرا (س) و ائمه هدی (ع) نیز تجلی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود تصریح کرد: پرورش انسان‌های صالح و تمدن‌ساز وظیفه بانوان امروز جامعه و در طول تاریخ بشریت بوده و این رسالت اصلی زن مسلمان است.

موسویان تأکید کرد: زن باید مانند فردی سیاست‌مدار و بلکه بالاتر از او نقش خود را به درستی در خانواده انجام دهد و این کار سبب تحکیم بنیان خانواده و بیمه شدن آینده نظام برابر تهدیدات دشمنان خواهد شد.






برچسب ها : بسیج اصناف  ,