بانوان مدیریت فرهنگی و اقتصادی خانه را به خوبی انجام دهند

خبرگزاری بسیج: استاد حوزه و دانشگاه مشهد گفت: بانوان به ویژه در برهه کنونی باید مدیریت فرهنگی و اقتصادی خانه را به خوبی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی فدایی در جشن میلاد کوثر شاهرود که به همت سازمان بسیج جامعه زنان و با حضور پرشور بانوان در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد در سخنانی با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر و زن در خصوص اهمیت جایگاه زن در اسلام گفت: بهشت زیر پای مادران است؛ چرا که فقط خداوند قدر و منزلت مادران را میداند.

وی افزود: زن سه جایگاه مهم در نظام خانواده دارد، اول همسر، دوم مادر و سوم مدیر خانه بودن است.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید«جهاد زن خوب شوهرداری است»؛چرا نفرمودند خوب خانه‌داری یا خوب بچه‌داری و...، دلیل اهمیت جایگاه زن در قبال شوهر و خانه است.

فدایی خاطرنشان کرد: اگر کوچکترین آسیبی به خانواده برسد زندگی آسیب می‌بیند و زنان باید عاشق زندگی باشند تا زندگی پایدار و مستحکم بماند.

وی با بیان اینکه همسر نور چشم همسر است، بیان کرد: اگر یک لیوان آب به دست شوهران بدهید ارزش و ثواب آن برابر با یک سال عبادت است؛ چرا که همسر نعمت است و باید شکر نعمت گذارده شود و شکر این نعمت با خدمت و کمک جبران می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور دامغان تأکید کرد: همسر خوب قیمت ندارد و این جایگاه والای زن را می‌رساند، امیرالمؤمنین بارها فرمود«هرگاه به صورت فاطمه نگاه کردم غم های دنیا از یادم رفت»، بنابراین بانوان باید محیط خانه را مأمن آرامش، صفا و محبت مردان قرار دهند.

وی با اشاره به مدیریت بانوان در خانه گفت: تحمل سختی‌ها، ناملایمات، پرخاشگری‌های مرد و ... از ویژگی‌های یک زن مدیر و خوب در خانه است.

فدایی افزود: بانوی خانه همه این ناملایمات را برای خدا و فقط برای خدا تحمل می‌کند و نه غیر از او چرا که اگر اینگونه باشد، ضرر می‌کند؛ چرا که خدا ثواب این تحمل و صبر او را خواهد داد.

وی با اشاره به عوامل استحکام خانه و خانواده اظهار کرد: همدلی و صمیمیت، محبت و درک متقابل از عوامل استحکام خانه و خانواده است و زنان باید اقتدار مردان را حفظ کنند و حقوق متقابل یکدیگر را رعایت کنند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه فروش البسه عفاف و حجاب، هنرهای دستی و فروش محصولات تولیدی، برپایی ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان خواهران و غرفه کودک و روایتگری و نقاشی سبک زندگی فاطمی به همکاری جامعه القرآن الکریم شاهرود برپا شد.

این مراسم به همت بسیج جامعه زنان، سپاه ناحیه، کمیته بانوان فرمانداری و شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود برگزار شد.

در این مراسم که با حضور گسترده بانوان شاهرودی همراه بود مولودی خوانی،دکلمه و مسابقه فرهنگی برگزار شد.






برچسب ها : بسیج جامعه زنان  ,