خبرگزاری فارس: زنان سنگربان ارزش‌های اسلامی برابر وضع جاهلی دنیای غرب هستند

طاهره سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) و روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن و با اشاره به برنامه‌های مختلفی که به همت پایگاه‌های بسیج خواهران شاهرود در این ایام برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی کامل زنان و مادران در همه اعصار است و باید این الگوی جهانی را به درستی به همگان معرفی کنیم.

وی افزود: به حق، حضرت فاطمه (س) نشانه یک زن و مادر کامل و یک همسر نمونه و یک دختر فداکار برای والدین خود است و باید زندگی ایشان به درستی برای نسل‌های مختلف تبیین و تشریح شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری مراسم‌ مختلف در گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر و زن اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای انجام برنامه‌های گوناگون با محوریت زنان و مادران جامعه برای گرامیداشت این روز به عمل آمده است.

سیفی خاطرنشان کرد: برپایی برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری در پایگاه‌های بسیج خواهران، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در پایگاه‌ها و تجلیل از مادران شهدا و نمونه بسیجی از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش‌های مختلف با موضوع بانوان و نقش آنان در جامعه اسلامی، بانوان و نقش همسر و فرزندداری، بانوان و حجاب فاطمی و بانوان و تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ از ویژه برنامه‌های این روز و هفته است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان شاهرود با اشاره به دیدگاه اسلام به زن گفت: اسلام زن و مرد را مساوی در قوانین و مقررات الهی می‌داند؛ اما برای زنان وظایفی چون مادری و همسرداری را تعریف کرده و برای آنها پاداش دنیوی و اخروی معین کرده است.

وی بیان کرد: دین مبین اسلام زن را به عنوان یک نیروی تأثیرگذار در اجتماع می‌داند که وجود او سبب آرامش در خانواده است و تلاش خود سبب تأثیرگذاری در جامعه بشری می‌شود.

سیفی با اشاره به سخن امام راحل که «از دامن زن مرد به معراج می‌رود»، تصریح کرد: این جمله بلند نشان می‌دهد تأثیرگذاری زنان تا چه میزان بر جامعه است که از پرورشگاه خانه و مادران مردان می‌توانند به جایگاهی چون عرش اعلا دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: عکس آن هم صادق است که از دامن مادرانی افرادی بوجود می‌آیند که در ته جهنم جایگاه دارند و از حیوانات نیز پست‌تر خواهند بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان شاهرود تأکید کرد: نقش زن و مادر در خانواده و جامعه به قدری بزرگ و شگفت است که بر نسل‌های مختلف رفتار و برخورد و اخلاقیات کسب شده از خانواده و مادر تأثیرگذار است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص تأثیر زنان در انقلاب اسلامی اظهار کرد: زنان‏ کشور ما در طول مدت انقلاب، پشتوانه‏ حرکت مردها بودند؛ اگر احساسات و ایمان قوى زن‌ها نبود، شاید بسیارى از مردهاى ما این قدرت را پیدا نمى‏کردند که در میدان‌هاى سخت مبارزات گوناگون حضور داشته باشند، امروز هم همان مسئولیت بر دوش خانم‌هاست.

سیفی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند اگر الگوى زن مسلمان زینب و فاطمه‏ زهرا (س) باشند، کارش فهم درست، هوشیارى در درک موقعیت‌ها و انتخاب بهترین کارهاست؛ حتی با فداکارى و ایستادن پاى همه چیز براى انجام تکلیف بزرگى که خدا بر دوش انسان‌ها گذاشته است، همراه باشد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان شاهرود تأکید کرد: امروز زنان‏، سنگربان ارزش‌هاى اسلامى مقابل وضع جاهلى دنیاى غرب هستند و زنانند که از این حصار مستحکم فرهنگ اسلامى محافظت مى‏کنند و رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند.

سیفی با دعوت از همه بانوان برای حضور در برنامه‌های هفته مقام زن و مادر و بزرگداشت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: باید بانوان ما در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ورزشی حضور داشته باشند و الگویی از زن مسلمان برای جهانیان ارائه دهند.






برچسب ها : بسیج جامعه زنان  ,