حضرت زهرا(س) الگوی ولایت‏مداری و ولایت‏پذیری است

خبرگزاری بسیج: استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: حضرت زهرا(س) الگوی تمام و کمال ولایتمداری و ولایت‏پذیری هستند که جان خود را در همین راه فدا کردند و اولین شهید ولایت نام گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏الاسلام علی خراسانی در گردهمایی بسیجیان پایگاه امام رضا(ع) حوزه مقاومت بسیج خاتم الانبیا که در مسجد قرآن شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) در سخنانی با اشاره به موضوع ولایت و ولایت‏پذیری اظهار کرد: ولایت مختص ذات خداست که بر همه جهانیان سرپرستی و ولایت دارد و بعد از ایشان به فرموده نص قرآن به پیامبران و اولیا الهی این ولایت تنفیذ شده است.

وی افزود: ولایت یعنی پیوستن و وصل شدن و جزو دوستداران ائمه هدی قرار گرفتن است و کسی که اینگونه باشد به حق با حب ولایت از دنیا خواهد رفت.

استاد حوزه و دانشگاه قم خاطرنشان کرد: ولایت سرپرستی و هدایت جامعه به سمت حق و حقیقت و رهروی سالکانه از اولیای الهی که همانا ائمه اطهار هستند، است.

خراسانی تصریح کرد: کسی که خود را ولایی می‏داند مطیع محض مولای خود است و در هیچ کاری بدون اجازه او رفتار و حرکت نمی کند و مطیع تمام و کمال است.

وی با بیان اینکه ولایت انبیا و ائمه و اولیا الهی نشأت گرفته از ولایت الهی است، اظهار کرد: وقتی ائمه واسطه فیض الهی در زمین هستند، یعنی آنها از جانب خداوند بر همه جهانیان ولایت دارند و همه باید تبعیت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه قم بیان کرد: ولایت فقیه نیز برگرفته از ولایت ائمه اطهار است و ادامه دادن راه ولایت الهی است که باید بدان توجه شود.

وی تأکید کرد: ولایتی که امروز از نور آن استفاده می‏کنیم ریشه در ولایت الهی دارد و از آن پدید آمده است.

خراسانی افزود: بسیج سردمدار ولایت‏پذیری و ولایتمداری در عصر حاضر است و الگویی برای همگان برای تبعیت محض از ولایت است.

وی با بیان اینکه نور ولایت چراغ هدایت بشر است، گفت: بشر امروز اگر می‏خواهد از این همه سختی خلاصی یابد چاره‏ای جز تبعیت از ولایت ندارد و این ریسمانی است که نجات می دهد و هدایت می کند.

استاد حوزه و دانشگاه قم خاطرنشان کرد: اگر ما خود را بسیجی می‏دانیم باید بدانیم که یکی از شاخصه‏های مهم بسیج ولایت‏پذیری آن است و شهدا در این راه در صف مقدم بوده‏اند و راه درست را نشان داده‏اند.

وی با اشاره به ولایت‏مداری حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) الگوی تمام و کمال ولایتمداری و ولایت‏پذیری هستند که جان خود را در همین راه فدا کردند و اولین شهید ولایت نام گرفتند.

خراسانی ادامه داد: اگر ما خود را رهپویان ولایت و ائمه می‏دانیم باید در این را مطیع محض باشیم و تساهل و تسامح در این راه به خود راه ندهیم که اگر اینگونه شد ولایتمداری ما دچار خدشه و خسران است.

در پایان این گردهمایی پیاده ‏روی جهت حفظ و انسجام بسیجیان با حضور 90 نفر از محل مسجد قرآن را حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شاهرود برگزار و بسیجیان ضمن قرائت فاتحه تجدید عهد و پیمانی دوباره با شهدا و ولایت انجام دادند.






برچسب ها : بسیج مساجد و محلات  ,