خلأ فرهنگی مهم ترین مشکل نخبگان در مراکز آموزشی است

خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه ناحیه شاهرود گفت: مهم‏ترین مشکل نخبگان در دانشگاه‏ها و حوزه‏های علمیه وجود خلأ فرهنگی است.

عباس مطهری در گفت ‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان با محوریت «اهمیت و ضرورت فرهنگ در جامعه امروزی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری» اظهار کرد: اگر متولیان امروز فرهنگی  از بنای دینی و انقلابی استفاده کنند، مردم هم دلشان گرم و فعالیت‏ها اثرگذارتر و جذابتر می ‏شود.

وی افزود: واجب است امروز بر تک تک ما در این اقدام فرهنگی حضور داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود بیان کرد: فلسفه این که مقام معظم رهبری تمدن نوین اسلامی را مطرح فرمودند ما از جاده پیشرفت و عدالت به آن می‏رسیم یکی پیشرفت در غالب و ظاهر و دیگری پیشرفت در اصل و محتواست.

مطهری با اشاره به اینکه در بحث پیشرفت ظاهری و غالبی مانند پیشرفت در عرصه نانو تکنولوژی، علوم پایه و موشکی خوب عمل شده است؛ اما در زمینه محتوا و اصل که سبک زندگی است، پیشرفت خوبی نداشته ‏ایم.

وی ادامه داد: وقتی به  تاریخ دفاع مقدس  مراجعه می‏ کنیم، می‏بینیم در مقایسه با دشمن در غالب ابزار و ظاهر خیلی از دشمن ضعیف‏تر هستیم؛ آنچه ما را در دفاع مقدس پیروز کرد، سبک و فرهنگ زندگی مردم ما و رزمندگان در دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود خاطرنشان کرد: در طول این سالها هرجا از این فرهنگ استفاده کرده ‏ایم شگفتی آفرین شده است و هرجا از آن  غفلت کرده‏ ایم؛ شکست خورده ‏ایم.

مطهری افزود: امروز بر تک تک ما واجب است که در این اقدام فرهنگی حضور ی دوچندان داشته باشیم، مخصوصاً رزمنده ‏ای که خود در دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشته و شاهد رشادت‏های همرزمان خود بوده است.

وی هدف از این اعزام  را آشنایی مردم بخصوص نسل سوم انقلاب با دلاوری‏ها و رشادت‏های رزمندگان اسلام در جبهه ‏های حق علیه باطل عنوان کرد.






برچسب ها : فرماندهی  ,