فرهنگ جهاد و شهادت سدی مستحکم برابر تهاجم گسترده دشمنان است

خبرگزاری بسیج: روای کاروان راهیان نور عمومی شاهرود گفت: فرهنگ جهاد و شهادت سدی مستحکم برابر تهدیدات و تهاجمات گسترده دشمنان اسلام است و ما باید این فرهنگ را گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، کمیل قندهاری در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور عمومی شهرستان شاهرود به سرزمین‏های نور به خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود تأکید دارند که اگر ملت‏هاى مسلمان دیگر در نقاط مختلف عالم، ملت ایران را الگوى مقاومت و مبارزه‏ خودشان قرار داده‏ اند، به برکت فداکارى شهداست‏.

وی افزود: رهبر انقلاب تمام عظمت و بزرگی ملت ما را از شهدا می‏ داند؛ بنابراین ما باید در مسیر راه آنان قدم بگذاریم و برای اینکه در این راه باشیم باید در مورد آنان و در سیره آنان بررسی و تحقیق و مطالعه کنیم.

قندهاری تصریح کرد: حضور در یادمان‏ ها و مناطق عملیاتی جنوب برای بازیابی و بررسی سیره و منش و راه شهداست که بدانیم چه کرده‏ اند و چگونه با دشمنان به مبارزه برخاسته‏ اند و پیروز شده‏ اند.

مداح و راوی کاروان راهیان نور عمومی شاهرود خاطرنشان کرد: همه باید پاسدار خون شهدا باشیم و از آن حفاظت کنیم و حفاظت از خون شهدا با بررسی اهداف آنان محقق می‏ شود که بدانیم دنبال چه هدفى رفتند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب هدف شهدا را در سخنی بیان می‏ کند، اظهار کرد: رهبری می ‏فرمایند«شهداى ما براى خدا مجاهدت کردند؛ در راه خدا به شهادت رسیدند؛ براى حاکمیت دین خدا در کشور که مایه‏ سعادت دنیا و آخرت است سختیها را تحمل کردند و این راه شهداست».

قندهاری با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم تا فرهنگ شهدا را در جامعه ترویج و تحکیم بخشیم گفت: شهدا در وصیت نامه ‏های خود راه را به ما نشان داده ‏اند و چراغی پیش روی ما روشن کرده‏ اند تا راه را گم نکنیم و باید بدانیم راه شهدا فراموش‏ شدنی نیست.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ دوستی، همدلی، معنویت، بصیرت و ولایت‏ پذیری شهدا در جامعه اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ‏ های ناب را که نیاز امروز جامعه است ترویج کنیم و بدانیم که دشمنان به دنبال از بین بردن این فرهنگ‏های ناب هستند و می‏ خواهند خشونت و هرج و مرج را جایگزین آن کنند.

راوی و مداح کاروان راهیان نور عمومی شاهرود بیان کرد: فرهنگ اسلامی ما در جهان در حال گسترش است و استکبار آن را نمی‏ خواهد و در برابر آن مقاومت می‏ کند؛ اما این بشارت قرآن است که صالحان حاکمان زمین خواهند شد و این در آینده نزدیک محقق خواهد شد.






برچسب ها : راهیان نور  ,