فرهنگ ایثار و شهادت راه رسیدن به تعالی و تمدن اسلامی است

خبرگزاری بسیج: مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود گفت: فرهنگ ایثار و شهادت که زاییده از بطن اسلام است راه رسیدن جوامع به تعالی و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدرضا مرتضوی در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور عمومی شاهرود به سرزمین‏های نور جنوب کشور در گفت ‏و گو با خبرگزاری بسیج استان سمنان گفت: راهیان نور جبهه ای فرهنگی در برابر تهاجمات گسترده دشمنان علیه فرهنگ ناب اسلام و قرآن است که آنان تلاش دارند آن را کمرنگ جلوه دهند.

وی افزود: توجه به فرهنگ ناب اسلامی در تمام ابعاد سبب رشد و شکوفایی کشورهای اسلامی می‏شود و دشمنان با توجه به شناخت این موضوع تلاش می‏کنند این فرهنگ را از میان بردارند.

روحانی کاروان راهیان نور عمومی شاهرود با بیان اینکه توجه به راهیان نور پشتوانه‏ای قوی برای فرهنگ ماست بیان کرد: هر چه ما بر روی فرهنگ سرمایه‏گذاری کنیم کم است؛ چرا که فرهنگ می‏تواند جامعه‏ای را به پیشرفت برساند و یا به افول نزدیک کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت است که اسلام را زنده نگداشته و خواهد داشت و ما باید تلاش کنیم این فرهنگ و اسطوره‏های آن را روز به روز به جامعه خود و سراسر دنیا بشناسانیم.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود تاکید کرد: ما در راهیان نور در کنار بازدید از مناطق عملیاتی باید به معنویت و سیره شهدا توجه و تلاش کنیم آن را به بازدیدکنندگان منتقل کنیم.

وی با اشاره به حلقه‏های صالحین گفت: ما باید تلاش کنیم حلقه‏های صالحین را در کاروان‏های راهیان نور نیز گسترش دهیم و شرکت‏کنندگان با تشکیل حلقه‏ها در خصوص ایثار و شهادت بحث و تبادل نظر کنند و شبهات آنان پاسخ داده شود.

روحانی کاروان راهیان نور عمومی شاهرود تأکید کرد: هرچه ما بر معنویت و بصیرت توجه کنیم سرمایه‏گذاری بزرگ فرهنگ در جامعه برابر تهاجمات دشمنان انجام داده‏ایم و این سبب استحکام ملی ماست.






برچسب ها : راهیان نور  ,