کاروان عمومی راهیان نور شاهرود اعزام شد

خبرگزاری بسیج: کاروان عمومی راهیان نور شاهرود امروز به مناطق و یادمان‏های دوران دفاع مقدس در استان خوزستان اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، این کاروان صبح امروز با حضور پرشور مردم شاهرود از حسینیه مدرسه قلعه شاهرود جایی که روزی محل اعزام کمک‏های مردمی، مردم شهید پرور شهرستان شاهرود به مناطق عملیاتی دفاع مقدس بود، حرکت کرد.

مسئول کاروان راهیان نور عمومی شاهرود در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان گفت: این کاروان متشکل از 7 دستگاه اتوبوس و قریب به 300 نفر است که به مدت 4 روز از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان دیدن می‏کنند.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: این کاروان را پنج روحانی، سه راوی، هفت امدادگر، دو مداح و عوامل مختلف فرهنگی و پشتیانی همراهی می‏کنند.

وی تصریح کرد: این کاروان شامل خواهران و برادران به صورت خانوادگی و انفرادی است که از پایگاه‏های بسیج مساجد و محلات و حوزه‏ها و کانون‏های بسیج اقشار جهت اعزام به سرزمین‏های نور ثبت نام کرده‏اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در مدت چهار روز اردو، شرکت‏کنندگان از مناطق عملیاتی شرهانی، طلائیه، فتح‏المبین، شلمچه، اروند کنار، شوش دانیال، هویزه، دهلاویه، فکه و نهر خین دیدن خواهند کرد.

مسئول کاروان راهیان نور شاهرود با بیان اینکه این آخرین کاروان شاهرود است، اظهار کرد: این کاروان آخرین کاروان راهیان نور شهرستان شاهرود در ایام نوروز است که به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‏شود.

وی با اشاره به اینکه اعزام کاروان راهیان نور تأثیر بسزایی در گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دارد، بیان کرد: وظیفه همه ما بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و اعزام کاروان‏های راهیان نور یکی از راه‏های گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انقلابی ماست.

اسماعیلی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تأثیر فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ می‏تواند جامعه‏ای را بسازد و یا نابود کند و ما باید تلاش کنیم فرهنگ غنی اسلامی ایرانی خود را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.

مسئول کاروان راهیان نور شاهرود با تأکید بر مقوله فرهنگسازی گفت: فرهنگ و تفکر ناب ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ ناب اسلام و عاشوراست سد محکمی برابر تهاجمات دشمنان است و ما باید تلاش کنیم این فرهنگ را به هر طریق ممکن گسترش دهیم.






برچسب ها : راهیان نور  ,