خبرگزاری فارس: ایران به پشتوانه خون شهدا در جهان قدرتمند شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏ الاسلام محمد حسام در یادواره شهید چمران و شهدای دانش‌آموز شاهرود که با حضور دانش ‏آموزان برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت روز شهدا اظهار داشت: تقارن این یادواره با این روز بزرگ بسیار ارزشمند بوده و نشان از احترام دست‌اندرکاران این یادواره برای ارزش گذاشتن به شهداست.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا به خودی خود کار بسیار خوبی است و حال اینکه این یادواره به یاد شهدای دانش‏آموز و با حضور دانش‏آموزانی که آن دوران را درک نکرده‏اند، برگزار شده است، ارزش بیشتری دارد.

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود خاطر نشان کرد: دفاع مقدس، دوران خودسازی جامعه بود و در این مدت، ملت ایران از بالندگی و خودباوری عظیمی که پشتوانه امروز و آینده انقلاب است، برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان با ایثار جان و مال خود در راه حفظ انقلاب اسلامی برگ زرینی بر تاریخ سراسر شور و شعور، افتخار و عزت و عظمت این کشور نهادند و تا ابد این رزم ماندگار است.

حسام با بیان اینکه اگر امروز دشمن جرأت حمله به ایران را ندارد و فقط حرف آن را می‏زند، به پشتوانه دفاع مقدس هشت ساله است، بیان کرد: امروز به پشتوانه شهدا و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس چون کوه محکم و استوار ایستاده‏ایم و از هیچ قدرت و تهدیدی هراس نداریم.

وی اظهار کرد: دشمن تا بن دندان مسلح ما فاقد ایمان و عزم پولادین ملت ماست و برای همین هم برابر ملت ما کم آورده و به حرف زدن‏های بیهوده دل خوش کرده است.

مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود تأکید کرد: شما دانش‏آموزان باید با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا آشنا شوید و برای این نیاز به تحلیل و بررسی و تحقیق و پژوهش دارید که باید انجام دهید.

حسام افزود: دشمن با این فرهنگ در تضاد است و تلاش می‏کند با جنگ نرم خود این فرهنگ را از میان بردارد و شما باید تلاش کنید تا این فرهنگ را حفظ کنید.

در این مراسم، زندگی شهید چمران قرائت کرد و مداح دانش‏آموز در وصف شهدا اشعار زیبایی خواند.






برچسب ها : بسیج دانش آموزی  ,