30 اصله نهال در سپاه شاهرود غرس شد

خبرگزاری بسیج: 30 اصله نهال به همت کارکنان سپاه شاهرود در محیط ناحیه غرس شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، در این مراسم که کارکنان سپاه شاهرود و مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان حضور داشت کارکنان سپاه شاهرود 30 اصله نهال کاج،سرو و زیتون را در محیط سپاه غرس کردند.

در ابتدای این برنامه فرمانده سپاه ناحیه شاهرود در سخنانی با اشاره به سخنان بزرگان دین در کاشت و پرورش گیاهان گفت: اسلام به سرسبزی و پرورش گیاهان تأکید دارد و همگان را به کاشت و حفظ گیاهان و درختان مورد تأکید قرار می‌دهد.

عباس مطهری افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست گیاهی را در کشور و در بین جامعه رواج دهیم و باید ما خود با عملی که انجام می‌دهیم الگویی برای جامعه باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب تصریح کرد: درخت و گیاه، مظهر حیات و زندگى است، خودش هم زنده و زندگی ‏بخش است و فضا را براى انسان و حیوان، فضاى قابل زیست مى‏کند، توجه به گیاه، فقط مسئله‏ تأمین خوراک نیست؛ بلکه تأمین فضاى حیاتى براى انسان است.

در حاشیه این مراسم مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود از توزیع بیش از 300 اصله نهال در سطح پایگاه‌های بسیج خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با منابع طبیعی این نهال‌ها جهت غرس در اماکن مختلف توسط بسیجیان توزیع شده است.

جواد رضوانی خاطرنشان کرد: تلاش شده است درختان مثمری مانند زیتون جهت غرس در محیط‌های بسیج در شهر و روستا انتخاب شود تا بعدها نیز از محصول آن بتوان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: کاشت نهال یکی از کارهای ارزشمند برای حفظ محیط زیست شهری است و تلاش می‌شود در سطح شهرستان و مکان‌های مورد نیاز به همت پایگاه‌های بسیج درختانی چون کاج، سرو و زیتون غرس شود و سبب سرسبزی و آبادنی مناطق مختلف شهرستان شود.

لازم به ذکراست 14 تا 20 اسفندماه هفته منابع طبیعی و حفظ درختان و گیاهان و منابع طبیعی است.






برچسب ها : بسیج سازندگی  ,