کیفیت حلقه‏ های صالحین مدیریت شود

خبرگزاری بسیج: مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود گفت: در برهه کنونی، لازم است تا کیفیت حلقه‏ های صالحین مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدرضا مرتضوی، در بازدید از کانون بسیج هنرمندان شاهرود؛ به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره)فرمودند «بسیجی بودن افتخار من است و امیدوارم با بسیجیان محشور شوم "که نشان از اهمیت بسیج و بسیجی بودن است و شما اکنون در این جایگاه قرار دارید».

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه شاهرود، با اشاره به آیه ی قرآن که می فرماید: "اگر شخصی یک نفر را هدایت کنید، مانند این است که همه مردم را هدایت کرده است" بیان کرد: در حلقه های صالحین تلاش براین است که انسان‏های صالحی تربیت شوند و در واقع می‏توان گفت این نام زیبا بیانگر غایت و پایان کار در حلقه‏ های صالحین است و چه بسا افرادی که حضور در حلقه‏ های صالحین بر آنها هیچ تأثیری نگذاشته باشد؛ اما آنچه باید مدیریت شود کیفیت است نه کمیت و توسل به این حدیث که اگر کسی یک فرد را زنده کند(هدایت کند) مثل اینست که کل افراد را زنده کرده است.

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه شاهرود ابراز داشت: هنر ما این است که نعم العبد باشیم، حضرت سلیمان وضع مادی خوبی داشت و حضرت ایوب وضعیت مادی خوبی نداشت اما در قرآن از هردوی ایشان با عنوان " نعم العبد" یاد شده است.

مرتضوی به ذکر خاطره‏ای از شهدا و تأکیدشان بر رعایت حجاب و پوشش چادر خانم ها پرداخت.

وی در ادامه در رابطه باجلسات صالحین افزود: در این جلسات مباحث بصورت مباحثه طرفین پیش می رود و افراد هر سئوالی داشته باشند از مربی می‏پرسند و پاسخ سئوالات خود را در فضایی دوستانه و صمیمی دریافت می‏نمایند.

از مهمترین ارکان این طرح، ارتباط مربی و استاد با اعضای گروه بصورت یک حلقه متصل در فضای خارج از جلسه است و در این صورت است که حلقه تربیتی مفهوم پیدا می کند.

مرتضوی، مهمترین موضوع را قرآن عنوان کرد و از سرگروه ‏های حلقه‏ های صالحین خواست تا قرآن را در جلسات خود مورد توجه خاص قرار داده و تفسیر آیات قرآن را محوریت کار خود قرار دهند.

وی در پایان ضمن تقدیر از سرگروه‏ های صالحین بسیج هنرمندان که با کیفیت جلسات را برگزار می ‏کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم کارهای بهتری در تمام عرصه‏ ها صورت گیرد.






برچسب ها : بسیج هنرمندان  ,