هفته وحدت فرصتی برای توجه به اتحاد و همدلی در بین مسلمانان است

خبرگزاری بسیج: کارشناس سیاسی بسیج شاهرود گفت: هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) فرصت مناسبی برای توجه به اتحاد و همدلی در بین امت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، محمدرضا قاسمی در گردهمایی بصیرتی بسیجیان پایگاه امام موسی کاظم(ع) حوزه مقاومت بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) و با حضور بیش از 100 نفر در مسجد مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر و امام صادق(ع) اظهار کرد: میلاد پیامبر اسلام سبب شد تمام ظلم‏ ها و بت پرستی ‏ها در عالم از میان برداشته شود و این بدان معناست که رسول اکرم(ص) و اسلام دین مقابله با تمام شرک و کفر و ظلم و استبداد است.

وی افزود: اسلام و پیامبرش دین رحمت، وحدت، مودت، صلح و آرامش برای همگان است و دشمنان از این موضوعات وحشت داشته و برای همان از ابتدا با آن به مختلفت پرداختند.

کارشناس سیاسی بسیج شاهرود بیان کرد: نامگذاری میلاد پیامبر رحمت تحت عنوان هفته وحدت بر این مبناست که پیامبر سبب ایجاد اتحاد و همدلی در بین امت شده است و باید این وحدت همیشه در همه حال حفظ شود.

وی تصریح کرد: دشمنان از همان ابتدا با اتحاد و همدلی مسلمانان مخالف و از آن هراس داشتند، چرا که این اتحاد را سبب نابودی و از میان رفتن خود و برنامه‏ های خود می‏ دانستند.

قاسمی با اشاره به اختلاف شیعه و سنی اظهار کرد: اختلاف شیعه و سنى در حقیقت اختلاف نیست؛ چرا که در اصول اصلى اسلام که اگر کسى آن‏ها را نداشت، مسلمان نیست مشترک هستیم؛ یعنى هر دو مذهب، به قبله‏ واحد، خداى واحد، پیامبر واحد، قرآن واحد و احکام و ارکان واحد اسلامى معتقدیم.

وی تأکید کرد: اما استعمار در طول زمان از طرح مسأله‏ شیعه و سنى در مقابل یکدیگر، وسیله‏ اختلافى به خصوص در محافل پایین‏تر و نسبت به مردم که از معرفت و توجه کمتری برخوردار هستند، ایجاد کرده است.

کارشناس سیاسی بسیج شاهرود با اشاره به نامگذاری 27 دی ماه به نام جهانی پیامبر اعظم(ص) گفت: بزرگترین تبلیغ براى اسلام، همین است که چهره‏ پیامبر اسلام را براى بینندگان و جویندگان عالم روشن کنیم قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، با روشهاى و شیوه ‏هاى فرهنگى و هنرى پیچیده‏ خود، چهره‏ آن بزرگوار را در اذهان مردمِ بی خبر  عالم مخدوش کنند.

وی تأکید کرد: هفته وحدت و سالروز ولادت ایشان و روز جهانی پیامبر اعظم(ص) باید برای ترویج فرهنگ غنی اسلام و سیره و سنت پیامبر رحمت در جهان و بین مسلمان و مذاهب مختلف اسلامی مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

قاسمی افزود: ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ متعالی اسلام و پیامبر را برای جهانیان آنگونه که هست، تبیین کنیم و از هر وسیله و راهی برای این کار بهره‏ برداری کنیم و جلوی اسلام ‏های دروغین را بگیریم و آنها را رسوا کنیم.






برچسب ها : بسیج مساجد و محلات  ,