دشمنان نفس اماره در کمین نشسته اند/ در برابر دشمنان هوشمندانه وارد عمل شویم

خبرگزاری بسیج: مسئول عقیدتی سیاسی گروه 10 محرم شاهرود در جمع کارکنان این نهاد گفت: همیشه و در همه حال باید از دشمن پنهان که همانا نفس اماره است دوری کنیم و بدانیم که این دشمن پنهان سبب همه بدبختی های ماست.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حسن رضوانی در نشست معرفتی بصیرتی گروه 10 پدافندهوایی محرم شاهرود که در حسینیه ولی عصر(عج) این نهاد برگزار شد در سخنانی با شاره به موضوع دشمن شناسی با اشاره به آیه 14 سوره تغابن گفت: ما دشمن های پیدا و پنهان بسیاری داریم که برای مقابله با ما و دعوت به زشتی و شرارت همه حال به دنبال ما هستند و لحظه‏ای از ما غافل نمی‏شوند.

وی افزود: مهمترین موضوع شناخت دشمن است، البته دشمن ظاهری با آشکار را همه ما آشنا هستیم و راه مقابله با آن را نیز با توجه به نوع دشمن و تهاجم آن می‏شناسیم و یا با مطالعه می‏توانیم بیابیم.

مسئول عقیدتی سیاسی گروه 10 محرم شاهرود خاطرنشان کرد: اینجا بحث،دشمن پنهان است که بسیاری از ما غافل از آن هستیم و توجهی به آن نداریم و از همین دشمن پنهان هم ضربه‏های جبران‏ناپذیری می‏خوریم.

وی تصریح کرد: این نوع دشمن به تعبیر کلام وحی با قصد دوستی آمده و تقاضایش نیز دوستانه است، ولی رفتارش از هر دشمنی خطرناک‏تر است، بنابراین انسان باید از خواسته‏های نامشروع آنها خودداری کند.

رضوانی با بیان اینکه قرآن حتی همسر و فرزند را در زمانی دشمن بیان می‏کند، اظهار کرد: چنانچه همسر و فرزندان، انسان را از مسیر الهی و عبودیت بازدارند، خود دشمن جدی محسوب می‏شوند و اگر آنان نقش سعادتمندانه در زندگی داشته باشند، بهترین دوست هستند.

وی تأکید کرد: پس دشمن پنهان به انسان نزدیک است و هر لحظه می‏تواند به فرد ضربه بزند و باید کاملاً هوشیار بود و غفلت نکرد که اگر کوتاهی کنیم، خود دچار خسران خواهیم شد.

رضوانی با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: این جنگ دنبال این است که دشمنان پنهانی ما را در برابر ما قرار دهد و از طریق آنها و پنهانی به ما ضربه وارد کند.

وی تصریح کرد: دشمنان ما بسیار حساب شده و با برنامه کار می‏کنند و ما نیز باید بصیرت و هوشیاری خود را تقویت کنیم تا در برابر این دشمنی‏ها هوشمندانه برخورد و مقابله داشته باشیم.

مسئول عقیدتی سیاسی گروه 10 محرم بیان کرد: پیامبر جهاد اکبر را سخت‏تر از جهاد اصغر می‏داند؛ چرا که در جهاد اکبر دشمن پنهان است و مقابله با آن بسیار سخت که نیاز به جهد و تلاش و شناخت دارد.

وی تأکید کرد: باید در برهه کنونی خود را به سلاح ایمان و بصیرت در عمل مجهز نمود تا توانست با دشمن پنهانی مقابله و در جهاد اکبر پیروز و سربلند بود.






برچسب ها : گروه 10 محرم  ,