معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود گفت: فلسفه نظام شجره طیبه صالحین امربه خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها با خودسازی و دگرسازی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، سیدمحمدرضا میرکریمی در گردهمایی سرگروه‌ها، دبیران و مربیان حلقه‌های صالحین بسیج دانش‌آموزی حوزه مقاومت ایمان که با حضور بیش از 100 نفر در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به حلقه‌های صالحین گفت: تشکیل حلقه‌های صالحین در مدارس بسیار مهم است و تلاش باید کرد تا حلقه‌ها هم به لحاظ کیفی و هم کمی ارتقا یابد.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا محتوای صالحین از نظر کیفی ارتقا یابد و در این راه باید به دو نکته توجه کنیم که یکی وقت است و دیگری دلسوزی.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شاهرود تصریح کرد: امام سجاد (ع) در دعای مکارم الاخلاق از خدا می‌خواهد تا وقت خود را در راه رسیدن به هدف از خلقت صرف کند و در این راه گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امام سجاد (ع) چنین دعایی را می‌کند برای توجه ماست که بدانیم، وقت چقدر اهمیت دارد و چقدر زودگذر است و باید به نحوه احسنت و در راه دست‌یابی به هدف از خلقت خود در جهان مصروف کنیم.

میرکریمی با زدن چند مثال در خصوص اهمیت وقت گفت: فخررازی در تفسیر کبیر خود در ذیل آیه اول سوره والعصر به حکایتی استناد می‌کند که یخ فروشی برای فروش یخ‌های خود می‌گفت(به کسی رحم کنید که تمام سرمایه‌اش در حال آب شدن است).

وی افزود: این به خوبی بیان می‌کند وقت ما در حال رفتن است و این سرمایه عظیم در مقابل دیدگان ما از بین می‌رود و ما تلاشی نمی‌کنیم و در خسران فرو رفته‌ایم و غفلت داریم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود تأکید کرد: باید تلاش کنیم این سرمایه بزرگ را در راه خدا مصرف کنیم و از این زمان ارزشمند به خوبی استفاده کنیم تا سعادتمند دنیا و آخرت باشیم.

وی با اشاره به نظام صالحین گفت: این بهترین فرصت است تا بتوانیم از وقت خود برای کمک به دیگران و خود استفاده کنیم و با تلاش و کوشش هم خود و هم دیگران را در راه رسیدن به غایت الهی خود رهنمون باشیم.

میرکریمی خاطرنشان کرد: ما باید امربه خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها را با روش خود یاد بگیریم و این خوبی‌ها را در جامعه ترویج دهیم و بدانم فلسفه امربه معروف این است که به خوبی‌ها و بدی‌ها حساس باشیم.

وی بیان کرد: مأموریت بسیج خودسازی و دگرسازی است که با نظام شجره طیبه صالحین و امربه معروف و نهی از منکر عملیاتی می‌شود و باید همه بدان توجه داشته باشیم.

میرکریمی با اشاره به طرح یادآورن در مدارس اظهار کرد: امسال طرح یادآوران را در مدارس اجرا می‌کنیم که طرح تذکر لسانی در آموزشگاه‌ها است و باید با قوت پیگیری شود.

معاون پرورش و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود خاطرنشان کرد: در این طرح باید از دانش‌آموزن نخبه و دلسوز که در تشکلهای چون بسیج عضویت دارند استفاده شود تا پرورش یافته و در جامعه پیرامونی خود تأثیرگذار باشند.






برچسب ها : بسیج دانش آموزی  ,