دوره آموزشی مقدماتی خبرنگاری خادم الشهدا و مسئولان کاروان‌های راهیان نور شرق استان در شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود، علی عامری در این دوره آموزشی یک‌روزه که با حضور 35 نفر از خادم الشهدا شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی در سالن جلسات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، در سخنانی با تبیین موضوع خبر و خبرنگاری اظهار کرد: عصر امروز ما عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به راحتی اتفاقات و رویدادهای پیرامون ما منتشر می‌شود و مرزی در انتشار اخبار و اطلاعات وجود ندارد.

وی افزود: در این عصر باید همه دست اندرکاران برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری اجتماعی از پتانسیل ایجاد شده استفاده و فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را اطلاع‌رسانی، تبلیغ و انتشار دهند.

مسئول دفتر خبری بسیج سپاه شاهرود تصریح کرد: با توجه به رویکرد سازمان اردویی استان بر تبیین خبر و خبرنگاری در جهت انعکاس هرچه بهتر فعالیت‌های راهیان نور این دوره برگزار شده است.

عامری با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس خود انعکاس رویدادهای و واقعیت‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: باید از این ظرفیت به درستی استفاده و با انعکاس اخبار فعالیت‌ها و رویدادهای راهیان نور در سرزمین‌های دفاع مقدس گوشه‌ای از جنگ نرم دشمنان را خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند دفاع مقدس، شهرهای درگیر در دفاع مقدس و در کل این فرهنگ را محو کنند و در این کار تلاش بی وقفه شبانه روزی دارند تا بتوانند این واقعیت را کمرنگ کنند یا نه نفع خود تغییر دهند.

مسئول دفتر خبری بسیج سپاه شاهرود تأکید کرد: انعکاس فعالیت‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی و حضور هزاران هزار دلداده مشتاق برای بازدید خود نوعی عملیات روانی و فرهنگی علیه توطئه دشمنان است که باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا با پوشش اخبار و اطلاعات راهیان نور به موقع و دقیق در گسترش فرهنگ دفاع مقدس و بازدید افراد بیشتری از یادمان‌های دفاع مقدس در غرب و جنوب تأثیرگذار باشد.

در این گردهمایی شرکت کنندگان با اصول خبرنگاری،خبرنویسی و مصاحبه و نگارش وقایع آشنا شدند و در این خصوص توجیهات لازم انجام شد و در پایان جلسه پرسش و پاسخ مسائل خبر راهیان نور در نعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌ها آن انجام گرفت.






برچسب ها : دفتر خبری بسیج اردوئی و گردشگری بسیج  ,