بسیج یک نهاد نخبه و ممتاز در کشور است

خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به اینکه بسیج متعلق به همه اقشار جامعه است، گفت: حمایت از افراد نخبه و ممتاز از وظایف بسیج است؛ چرا که بسیج خود یک نهاد نخبه و ممتاز در کشور و در سطح بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان،عباس مطهری شب گذشته در نخستین جلسه طرح ویژه اشاعه فرهنگ و تفکر بسیجی در مدارس خاص(استعدادهای درخشان) ک با حضور مدیران و فرماندهان بسیج دبیرستان‌های دوره اول و دوم فرزانگان و شهید بهشتی و مسئولین بسیج دانش‌آموزی ایمان و کوثر در اتاق جلسات دبیرستان شهید بهشتی برگزار شد،  در سخنانی بیان کرد: سه رکن اصلی اشاعه فرهنگ و تفکر بسیجی در این مدارس معلم، دانش آموز و والدین هستند که باید با همکاری این ارکان این طرح پیگیری شود.

فرمانده سپاه شاهرود بیان کرد: ما در بسیج دیدگاه هرمی نداریم و دیدگاه ما راهبردی و یکسان به تمام واحدهای مقاومت بسیج است و از همه حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

مطهری افزود: البته حمایت از افراد نخبه و ممتاز از وظایف بسیج است؛ چرا که بسیج خود یک نهاد نخبه و ممتاز در کشور و در سطح بین المللی است.

وی تصریح کرد: بسیج در این مدارس نباید مانند حوض آبی باشد کوچک که آب کمی در جایی است و همه نمی‌توانند از آن استفاده کنند؛ بلکه باید مانند دریا باشد بزرگ و وسیع تا همگان بتوانند به قدر کفایت و معرفت خود از آن استفاده کنند و حتی بتوانند دیگران را نیز سیراب کنند.

فرمانده سپاه شاهرود خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح در مدارس خاص نیاز به یک نقشه راه است که با همکاری صاحبنظران خود این مدارس و آموزش و پرورش می‌توان بدان دست یافت.

وی بیان کرد: سه رکن اصلی ما در مدرسه داریم که می‌تواند به اشاعه فرهنگ و تفکر بسیجی کمک کند که عبارت است از معلم، دانش آموز و والدین که باید با هم در این کار دخیل بوده و تلاش کنند.

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه این سه پایه در شکل‌گیری این فرهنگ و تفکر در مدرسه مهم است، افزود: باید برای والدین و معلمان جلساتی در تبیین فرهنگ و تفکر بسیجی برگزار کرد تا با تأثیر بر دانش‌آموزان نقش آنان را در این طرح پررنگ و آنها را وارد کارزار کنند.

در این جلسه مسئول دفتر بسیج دانش آموزی شاهرود در خصوص این طرح توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه مدیران مدارس استعدادهای درخشان شاهرود به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در آخر مقرر شد تا نظرات دوستان جمع بندی و بعد از تحلیل در جلسه دیگری برای برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌ها تصمیم‌گیری شود.






برچسب ها : بسیج دانش آموزی  ,