امام جمعه شهر مجن گفت: دانشگاه ما باید در کنار علم و دانش معرفت و بینش دینی جویندگان علم را نیز افزایش دهد و آنها را در بعد مادی و معنوی رشد و تعالی بخشد تا برای جامعه مفید فایده باشند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین احمد جناتی در مراسم جشن دانشجویی که به همت پایگاه بسیج دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه پیام نور مجن در سالن اجتماعات این دانشگاه و با حضور بیش از 200 نفر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به حدیث امام علی(ع) اظهار کرد: مولای متقیان در حدیثی می فرمایند(العلم السلطان) دانش و علم سلطان و فرمانرواست و این بدان معناست که هر که دارای علم و دانش است، صاحب حاکمیت و فرمانروایی است و دیگران در برابر او تسلیم هستند.

وی افزود: اسلام به علم بسیار توجه دارد و در احادیث بسیاری به کسب علم و دانش حتی تا لحظه مرگ تأکید شده است و در قرآن نیز آیات فراوانی در خصوص کسب علم ، دانش ، تفکر و تعقل آمده است.

امام جمعه مجن خاطرنشان کرد: شما عزیزان دانشجو هستید یعنی به دنبال کسب دانش و کنکاش در زمینه علم و معرفت شناسی هستید و باید بدانید این تلاش و کوشش در راه کسب علم و دانش عبادت بزرگی است.

جناتی تصریح کرد: کسی که در جهاد با جهل و نادانی است در اصل در حال عبادت است تا ظلمت را پاک و روشنایی نور معرفت و یقین را دست یابد و به کیمیای سعادت که علم و دانش است دست یابد.

استاد دانشگاه‌های شاهرود بیان کرد: در عصر امروز که علم و دانش اهمیت دارد و ابرقدرت‌ها در تلاش هستند تا با پیشرفت در علم و دانش قدرت خود را به جهانیان دیکته کنند ما نباید غافل باشیم و باید دنبال پیشرفت و تعالی علمی و فنی باشیم.

وی با بیان اینکه کسب دانش در کنار معرفت می‌تواند مفید و اثرگذار باشد، گفت: علم و دانش اگر با معرفت و شناخت همراه باشد و علم دینی باشد می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد و سبب پیشرفت و رشد جامعه به سوی تربیت و تعالی مادی و معنوی شود.

امام جمعه مجن ادامه داد: دانشگاه ما باید در کنار علم و دانش معرفت و بینش دینی جویندگان علم را نیز افزایش دهد و آنها را در بُعد مادی و معنوی رشد و تعالی بخشد تا برای جامعه مفید فایده باشند.

جناتی خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینید که دشمنان تلاش می‌کنند دین را از جامعه ما حذف کنند بدان دلیل است که دین در کنار علم انسان را آگاه و روشن به تمام مسائل می‌کند و آنگاه این انسان آگاه دیگر کورکورانه حرف کسی را قبول و زیر بار زور و ظلم نخواهد رفت.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران علم همراه با عمل و دین محوری را ترویج می‌کند و این مسئله‌ای است که جهان مادی و استکبار با آن مخالف است، چرا که این علم سبب آگاهی و اقتدار و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و استبداد و استکبار است.

استاد دانشگاه‌های شاهرود تصریح کرد: باید شما عزیزان تلاش کنید که علم همراه با تعقل و اندیشه و معرفت دینی را کسب کنید تا بتوانید به جهانیان خدمت کنید و با علم خود در برابر زورگویان و ظالمان عالم بایستید.

در این مراسم دکتر علی استادهاشمی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در خصوص دانشجو و دانشگاه و موضوعات پیرامون این دو مقوله سخنانی ارائه کرد.

همچنین پخش کلیپ و برگزاری مسابقات فرهنگی و تجلیل از دانشجویان ممتاز و بسیجی از دیگر برنامه های جشن روز دانشجو دانشگاه پیام نور مجن بود که برگزار شد.






برچسب ها : بسیج دانشجویی  ,