مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: باید معنویت، بصیرت و ولایت که سه شاخص و چراغ راه هدایت انسان است را مدنظر خود قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر رعایتی در نشست معرفتی بصیرتی کارکنان گروه 10 محرم شاهرود که در حسینیه ولی عصر(عج) این گروه برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ایام حزن آل الله با اشاره به مقام و جایگاه انسان اظهار کرد: دنیا و جایگاه های ظاهری دنیایی وسوسه برانگیز است و انسان را در معرض اشتباه و وسوسه های شیطانی می کند.

وی افزود: انسان باید قلبش را چنان با بصیرت و نور ایمان و ولایت محکم کند تا هیچ گناه و وسوسه ای در او راه نیابد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان خاطرنشان کرد: قلب و دلی که در آن نور خدا وارد شده است باید بصیر باشد؛ چرا که انسان بی بصیرت به راحتی می لغزد.

وی تصریح کرد: بصیرت به همراه داشتن نور ولایت از الزاماتی است که قلوب مؤمنین را محکم خواهد کرد و خانه دل خدا خواهد بود و رستگاری و فلاح با آن انسان خواهد بود.

رعایتی تبعیت از ولایت را یکی از اساسی‏ترین نیازهای انسان مؤمن برشمرد و اظهار کرد: اگر نور ولایت و ولایت‏پذیری نباشد می‏شود کربلا و عاشورا و آنگاه دیگر کاری نمی‏شود کرد و انسان به پرتگاه ذلت سقوط خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف پاسداری گفت: اگر ما خود را پاسدار می‏دانیم، باید گوهر اصلی وجودی خود را بشناسیم و بدانیم که پاسداری از اسلام و قرآن و نظام اسلامی و تبعیت محض از ولایت از شاخص‏ها و وظایف ذاتی ماست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان بیان کرد: از آنجا که ما پاسدار ارزش‏ها و سرباز ولایتیم، باید گوش به فرمان ولایت باشیم و نباید بدون بصیرت عمل کنیم.

رعایتی افزود: باید معنویت، بصیرت و ولایت که سه شاخص و چراغ راه هدایت انسان است را مدنظر خود قرار دهیم.






برچسب ها : گروه 10 محرم  ,