امام جمعه رودیان گفت: دهه ولایت و امامت و اعیاد قربان و غدیر تبلور ایمان و تبعیت کامل انسان از پروردگار جهانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس معصومی در جلسه طرح ابرار حوزه مقاومت بسیج نجف اشرف که با حضور فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه که در سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر با اشاره به موضوع تقوی الهی اظهار کرد: شخصیت انسان در پرتو گرایش به خدا شناخته می‌شود و باید با توجه به این گرایش بررسی شود.
وی افزود: نخستین واژه برای اسلام آوردن ادای شهادتین است و این یعنی قبول خدا و رسول او و اعتراف به بزرگی و همکاره بودن خداست.
امام جمعه رودیان بیان کرد: اسلام آوردن نخستین مرحله ایمان داشتن است که تصدیق عنوان می‌شود و بعد از آن اقرار به زبان و عمل به ارکان آن است.
معصومی خاطرنشان کرد: تصدیق و اقرار به زبان آسان است؛ اما مهم عمل به اسلام و ارکان آن است که انسان با ایمان شود و همه کارش برای خداوند خالص شود.
وی تصریح کرد: اگر شیطان در انسان نفوذ پیدا نمی‌کرد، می‌توانست ملاک‌های الهی را مشاهده کند.
امام جمعه رودیان افزود: اگر کسی تقوی داشته باشد و واقعاً مراعات در گناه نکردن داشته باشد، به مرحله ایمان کامل خواهد رسید.
معصومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه ولایت و امامت گفت: از عید قربان تا عید غدیر را دهه امامت و ولایت نامیده‌اند؛ چرا که آن ایمانی و تبعیتی که ما می گوییم انسان باید داشته باشد، در قربان و غدیر به ظهور رسید.
وی تأکید کرد: ابراهیم اسماعیلی را برای اطاعت فرمان خدا به قربانگاه برد و رسول اکرم(ص) مولا علی را به جانشینی بعد از خود تعیین کرد تا دین اسلام را تکامل کرده و کاملیت بخشد.
امام جمعه رودیان افزود: همه ما باید به این توجه داشته باشیم که اگر به خدا ایمان کامل داشته باشیم؛ موفقیت از آن ما خواهد بود و خداوند همه جا و در همه حال کمک ما خواهد کرد.